۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱

به همت نهاد تبلیغات اسلامی/

دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد در مانه و سملقان برگزار شد

دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد در مانه و سملقان برگزار شد

مانه و سملقان- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد این شهرستان در آشخانه خبر داد.

حجت الاسلام هادی پروین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد شهرستان مانه وسملقان با حضور حجت الاسلام امید شهبازنژاد، پژوهشگر حوزه علمیه و مربی مسائل تربیتی و نیز حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که دوره آموزشی مزبور با هدف آشنایی ائمه جماعات با شیوه های نوین جلب نوجوانان و حضور حداکثری آنان در مساجد و اقامه نماز جماعت برگزار شده بود، اضافه کرد: از دیگر اهداف برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد در مانه و سملقان آموزش شیوه دعوت خانواده ها به ویژه پدران و مادران از طریق ائمه جماعات به مساجد بود که مسائل و موارد پیرامونی آن در این دوره آموزشی ارائه شد.

به گفته حجت الاسلام پروین در این دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد، روحانیان مستقر و طرح هجرت روستاهای مختلف و نیز ائمه جماعات مدارس و ادارات شهرستان مانه و سملقان حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در شهرستان ۱۰۳ هزار نفری مانه و سملقان در غرب استان بیش از ۵۰ روحانی معمم به تبلیغ امور دینی مشغول هستند.

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می شود.

این شهرستان با مساحت شش هزار و ۵۳ کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و ۱۴۶ پارچه آبادی است و جمعیت این شهرستان نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، ۱۰۳ هزار و ۹۴۴ نفر ذکر شده که ۷۴ هزار و ۳۱۵  نفر آنان در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۴۴ نفر نیز در سه منطقه شهری سکونت دارند.

کد خبر 2472312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha