۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰

در فرهنگسرای قرآن برگزار شد؛

مرحله نهایی «دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران»

 مرحله نهایی «دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران»

مرحله نهایی " دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران " با کشف استعدادهای درخشان قرآنی شهر ، جمعه ۳ بهمن ماه در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مرحله نهایی دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران " با حضور ۲۱۶ نفر از قاریان و حافظان ارزشمند شهر تهران برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات که در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل (صحیح خوانی) و حفظ پنج جزء پیوسته و در دو رده سنی زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال ویژه خواهران و برادران برگزار شده، امروز جمعه ۳ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۸  با حضور ۲۱۶ نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی، در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

حضور چشمگیر دختران و پسران خردسال که بیش از ۵ جزء قرآن کریم را حفظ بودند از نکات بارز و دیدنی این مسابقات بود. شرکت کنندگان از سراسر شهر تهران از صبح زود در فرهنگسرای قرآن گرد هم آمدند تا با رقابتی زیبا و گوش نواز محفوظات و تکنیک های تلاوت خود را محک بزنند.

این رقابت با حضور داوران بین المللی از جمله اساتید : عباس امام جمعه، دکتر محمد حسین سعیدیان، احمد ابوالقاسمی، معتز آقایی، سعید زکی لو و حسین اخوان اقدم و در بخش خواهران اساتید :امیر آبادی، چنگی، ایزدی، احمدی، اسدنیا و امیر یوسفی داوری شد که از مجموع شرکت کنندگان این مرحله ۳۶ نفر برگزیده نهایی در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

شایان ذکر است علاوه بر اساتید قرآنی جلسات، تعداد زیادی از کارشناسان قرآن مراکز فرهنگی شهر، مدیران و معاونین فرهنگسراهای شهر تهران و همچنین مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از روند این مسابقات بازدید بعمل آوردند.

استاد شیما چنگی  داور  لحن خواهران (رشته قرائت و حفظ) :

در رشته حفظ سطح صوت و لحن شرکت کنندگان این مسابقه بسیار بالا بود. همچنین حسن حفظ متسابقین در سطح بسیار خوب ارزیابی شد که این نشان از پیشرفت و ارتقاء حفظ قرآن کریم در بین خواهران عزیز دارد. اما متأسفانه در بخش قرائت خواهران نیاز به سرمایه گزاری بیشتری است که این عزیزان در این رشته بتوانند به سطح عالی دست یابند. اگر روند مسابقاتی اینچنین ادامه یابد قطعا پیشرفت قابل قبولی در این حوزه ها احساس خواهد شد. یکی از نکات بارز این مسابقه شناسایی استعداد های جدید بود که برای ما داوران هم بسیار جالب توجه بود.

در مسابقات امروز با توجه به تعداد شرکت کنندگان نظم بسیار قابل توجهی در تهیه فرم های داوری و حضور مرتب شرکت کنندگان دیده شد که آن را می توان از نقاط قوت این دوره مسابقه نام برد.

استاد حسین اخوان اقدم  داور تجویدو وقف و ابتدا برادران (رشته صحیح خوانی) :

رشته صحیح خوانی از جهت کاربردی و جذب مخاطبین متوسط حرکت بسیار خوبی در این دوره بود. البته اگر قرار باشد این حرکت در آینده نیز ادامه یابد باید ترتیل خوانی سطح پیشرفته و مقدماتی را از هم جدا کنیم تا حرفه ای های این رشته در صحیح خوانی شرکت  نکنند. در کل می توان به نکته اشاره کرد که حضور شاگردان متوسط جلسات قرآن در این دوره مسابقه (شاگردانی که در هیچ مسابقه ای دعوت نمی شوند)  ، برگ برنده این دوره از مسابقات قرآن جلسات محسوب می شود.

استاد احمد ابوالقاسمی داور لحن برادران (رشته قرائت و حفظ) :

سطح شرکت کنندگان این دوره از میزان قابل قبول بالاتر بود! در حقیقت می توان آنها را دسته خیلی خوب ها قرار داد. تنها نکته مهمی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که فرهنگسرای قرآن باید با توجه به استعدادهای بی نظیری که در این مسابقات شناسایی شده اند، سرمایه گزاری هدفمندی را آغاز کند و از همین فردا برای هدایت صحیح این قاریان و حافظان کلاسهایی ر ا ترتیب داده تا این شرکت کنندگان با حضور در دوره های پیشرفته، ارتقاء بیشتری بیابند. در این دوره استعدادهای بسیار خوبی شناسایی شده اند که نیاز به برنامه ریزی برای آینده قرآنی آنها به شدت احساس می شود.

کد خبر 2472378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha