۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

مجیدی بیان کرد:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه های کشور

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه های کشور

شاهرود – معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نگهداری راه های کشور اختصاص یافت گفت: نگهداری راه ها ارتباط مستقیم و لاینفکی با ایمنی در جاده ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مجیدی پیش از ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و ترابری استان سمنان که در سالن هلال احمر شهرستان شاهرود برگزار شد با یادآوری این مسئله که ایمنی و نگهداری راه ها در جاده مرتبط هستند و به همین خاطر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری از جاده های کشور اختصاص داده شده است افزود: متاسفانه حساسیت مسئولان روی تصادفات جاده ای کمتر از دیگر تلفات است.

وی آزاد راه حرم تا حرم را مسیر توسعه ای مناسبی در اقتصاد و حمل و نقل زائران در کشور معرفی و خاطر نشان کرد: امیدواریم بخش اول این آزد راه از قم تا گرمسار تا قبل از سال جدید افتتاح و آماده تردد و باقی مسیر نیز هر چه زودتر عملیاتی شود.

۸ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری سالانه از راه های کشور

معاون امور دولت و هماهنگی استان های کشور در وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که اگر بودجه داشته باشیم جاده ها را به جای آسفالت برای مردم فرش می کنیم تصریح کرد: ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در استان سمنان در نظر گرفته شده که ۹۲.۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات ملی، ۹.۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر استانی مقام معظم رهبری و ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات استانی است.

مجیدی با بیان این مطلب که تا کنون ۷۰ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص یافته ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال بخش عمده باقی مانده هم در اختیار اداره کل استان قرار گیرد تا فعالیت های باقی مانده هر چه سریعتر به انجام برسد.

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت آن ها شده عنوان کرد: برای عمر مفید و مطلوب این راه ها یعنی حداقل ۲۵ سال، باید حدود چهار درصد اعتبار هزینه شده معادل هشت هزار میلیارد تومان در سال برای نگهداری آن ها هزینه شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر اینکه معمولا کمترین توجه به نگهداری راه های ساخته شده می شود اذعان داشت: چالش عمده در مسائل جاده ای و حمل و نقل، حوادث و تصادفات است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران قرار بگیرد.

مجیدی با اشاره به این که در تلاشیم به خدمت رسانی مطلوب سوانح جاده ای را از ۲۸ هزار نفر تا سال ۹۵ به ۱۷ هزار نفر برسانیم ابراز داشت: این مهم با فرهنگ سازی رانندگی، ایمنی خودرو و جاده و ... امکان پذیر است و باید به جایی برسیم همانطور که برای سقوط سه هواپیما سه وزیر استیضاح می شوند برای حوادث جاده ای هم ارزش بیشتری قائل شده و حساسیت برای سوانح در این بخش ایجاد کنیم.

ناوگان هوایی کشور میانگین عمر بالای ۲۱ سال با فرسودگی بالا دارد

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۴۵ هواپیما در کشور وجود دارد که ۱۴۰ هواپیما قادر به پرواز هستند و ۱۰۰ هواپیما به دلیل فرسودگی و عمر بالا زمینگیرند یادآور شد: میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۱ سال است و این خطرات ناشی از پرواز را افزایش می دهد.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی یکی از کم خطر و پردرآمدترین سامانه حمل و نقل در کشور را بخش ریلی دانست و اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در حال حاضر در کشور وجود دارد و در چشم انداز ۱۴۰۰ می خواهیم سالی یک هزار کیلومتر ریل به آن اضافه کنیم.

مجیدی با اشاره به این که به طور متوسط ۳۴.۷ میلیون تن بار توسط سامانه ریلی در کشور جابجا می شود و تلاش داریم آنرا به شش برابر یعنی ۲۰۰ تن در سال برسانیم ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ واگن در بخش ریلی فعالیت دارند که ۷۰۰ واگن آن فرسوده است و باید واگن های جدید به این بخش اضافه شود.

وی برقی کردن راه آهن دو بانده تهران – مشهد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را یکی از بزرگترین فعالیت های بخش حمل و نقل در کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد: این پروژه هر چه سریعتر به مرحله اجرایی رسیده و عامل توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مسافرین این مسیر شود.

وجود راه ها یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی شرق استان سمنان

استاندار سمنان نیز در این مراسم با تاکید بر این که راه یکی از مسائل مهم توسعه است که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد گفت: هر کشوری که توانسته راه های مواصلاتی خود را به خوبی ساماندهی کند اقتصاد پویایی یافته و آن را به سمتی مناسب هدایت کرده است.

محمد وکیلی با طرح این سوال که چرا سالانه میلیاردها تومان سرمایه به خاطر حوادث رانندگی در کشور از بین می روند افزود: استان سمنان در کلیدر شرق به غرب و بخش عمده راه های مواصلاتی شمال به جنوب از اهمیت ویژه ای برای کل کشور برخوردار است و باید با رعایت استانداردهای لازم که از اولویت های مهم مسیرهای استان است میزان حوادث را به حداقل کاهش دهیم.

وی یکی از عوامل توسعه شرق استان را وجود راه ها برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر به این مسئله توجه ویژه شود می توانیم توسعه اقتصادی بالایی به دور از مشکلات جدی را شاهد باشیم.

مقام عالی دولت در استان سمنان سه ویژگی اخلاقی منوچهر رحمانی را خلوص نیت در کارها، تعصب سازمانی و سختکوشی دانست و تصریح کرد: وی همکاری و همدلی را محور کار قرار داده و با همه دستگاه ها رابطه صمیمی داشت و در محیط کار کمتر مشکلی با دستگاه های اجرایی و نظارتی برایش پیش می آمد.

ماموران اداره راه استان سمنان، خادمان گمنان زائران حرم رضوی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه مدیر کل راه و ترابری استان سمنان عنوان کرد: یک هزار و ۳۳۰ کیلومتر راه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۵ کیلومتر راه اصلی، ۲۸۰ کیلومتر راه فرعی درجه یک و ۶۴۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی در شاهرود وجود دارد.

سید محمد رضا هاشمی با اشاره به گردنه های برفگیر خوش ییلاق و توسکستان نگاه ویژه مسئولان به این بخش را خواستار شد و اذعان داشت: بزرگراه شاهرود – آزادشهر، جاده شاهرود – توسکستان، جاده بیارجمند – بردسکن که بیشترین ترافیک تردد ترافیکی از خراسان جنوبی به استان سمنان را تحمل می کند و جاده ترانزیتی طرود – معلمان را از محورهای مهمی هستند که باید توجه ویژه ای در ترمیم و ایمن سازی آن ها انجام شود.

وی، روحیه وحدت و انسجام در مدیران را باعث انجام فعالیت های بزرگ خواند و ابراز داشت: تردد سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر در مسیر راه های مواصلاتی استان سمنان باعث می شود اداره راه این استان به عنوان خادمان گمنام امام رضا (ع) فعالیت های سخت کوشانه ای برای ایمنی مسافران داشته باشند.

استان سمنان در ایمنی جاده ها به رتبه چهارم کشور رسید

مدیر کل تودیع شده راه و ترابری استان سمنان نیز در این مراسم سخنان خود را در چهار بخش برداشت از سمنان و مردم، فعالیت های انجام شده، عذرخواهی از پروژه های نیمه کاره و یا انجام نشده و وداع و طلب حلالیت خلاصه کرد و گفت: قبل از اعزام به این استان تصور هوایی با سرمایی سوزناک را داشتم و گمان این یکی از مسیرهای کم اهمیت جاده ای نسبت به استان های مهم کشور اما با ورود به این استان، وجود چهار فصل و اهمیت جاده های آن بخوبی برایم روشن شد.

منوچهر رحمانی با تاکید بر اینکه سمنان استانی است که می تواند نقش موثری در انتقال بار اقتصادی کشور از طریق جاده های خود داشته باشد افزود: مردم این استان همانقدر که با اراده اند همانقدر نیز خوش قلب هستند و همانقدر که متواضعند، باهوش هم هستند.

وی با اشاره به این که مدیری که در این استان فعالیت می کند اگر دو شاخصه صداقت در رفتار و گفتار و عدالت نسبی در رفتار سازمانی را رعایت کند می تواند در این استان سابقه فعالیت موفقی داشته باشد خاطر نشان کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی که در دوره فعالیتم وجود داشت اما همراهی استاندار و پیگیری های مجدانه مردم توانست ما را در انجام فعالیت ها یاری کند.

مدیر کل سابق راه و ترابری استان سمنان با یادآوری این که در این دوران ۴۳۰ کیلومتر جاده کار شد که ۵۰ درصد آن جاده های جدید بود تصریح کرد: در بحث ایمنی هم فعالیت های بسیارخوبی به انجام رسید که رتبه استان را از ۱۳ یا ۱۴ کشوری به چهارم رساند.

۲۱ نقطه از ۴۱ نقطه حادثه خیز جاده های استان سمنان ایمن سازی شد

رحمانی با تاکید بر این که ۴۱ نقطه حادثه خیز در استان سمنان نقطه هدف فعالیت های این اداره کل بود عنوان کرد: ۲۱ نقطه از این تعداد به صورت کامل پوشش دهی و ایمن سازی شده و ۱۹ نقطه هم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی ارزش ریالی پروژه های انجام شده را ۲۵۰ میلیارد تومان دانست که قسمت اعظم آن از سهم ملی تامین شده است و اذعان داشت: بابت چند کار که باید انجام می شد ولی نیمه کاره ماند یا هنوز به انجام نرسیده هم از مردم استان سمنان عذرخواهی کنم از جمله جاده جندق – گرمسار، جاده بیارجمند – برداسکن و جاده شاهرود – توسکستان که امیدوارم مدیر کل جدید در این زمینه خدمات ارزنده ای ارائه کند.

در پایان این مراسم که مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند از زحمات منوچهر رحمانی در مدت فعالیتش قدردانی و حکم انتصاب عبدالمجید نژاد صفوی به عنوان مدیر کل جدید راه و ترابری استان سمنان قرائت شد.

کد خبر 2472611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha