۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

قاسمی:

چرخ توسعه و صنعت باید با رعایت مسائل محیط زیستی بچرخد

چرخ توسعه و صنعت باید با رعایت مسائل محیط زیستی بچرخد

تبریز- مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: باید در تمامی امور صنعتی شاهد رعایت مسائل مربوط به محیط زیست باشیم و تمامی فعالیت ها پیوستی محیط زیستی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر،  حمید قاسمی ظهر شنبه در اختتامیه دومین جشنواره محیط زیست و انرژی در تبریز اظهار داشت: توسعه پایدار به معنی پایبندی به الزامات محیط زیستی و داشتن پیوست های محیط زیستی برای طرح های توسعه ای و صنعتی است.

وی ادامه داد: چرخ توسعه و صنعت باید با رعایت مسائل محیط زیستی بچرخد و در غیر این صورت شاهد وارد آمدن زیان جبران ناپذیر به شهرها و مردمان ساکن در آن ها خواهیم بود.

قاسمی با اشاره به افزایش جمعیت و افزایش مصرف سوخت های فسیلی در جامعه گفت: برای جلوگیری از هدررفت منابع و انرژی، استفاده از انرژی های نو در جامعه یکی از ضروریات است که باید بیش از پیش نسبت به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: زمانی می توانیم از اقتصاد توسعه یافته صحبت کنیم که محیط زیست را حفظ کنیم و این نگاه که توسعه و رشد اقتصادی موجب تخریب محیط زیست می شود، نگرشی غلط است که می توان با برنامه ریزی صحیح هر دو را در کنار هم داشته باشیم.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان حرکات مناسب واحدهای صنعتی در راستای کاهش آلاینده ها گفت: واحدهای بزرگ صنعتی استان توانسته اند گام های مهم و موثری در خصوص کاهش آلاینده های خود بردارند.

قاسمی با اشاره به اینکه ایجاد مشاغل سبز چاره بیکاری و تخریب محیط زیست است، گفت: مشاغل سبز، مشاغلی هستند که مصرف انرژی را کاهش می دهند و پسماندهای کمتر و قابل بازیافتی تولید می کنند که در نتیجه آن هزینه های بنگاه های اقتصادی کمتر شده و به حفظ طبیعت و محیط زیست کشور کمک می کنند.

کد خبر 2472691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha