۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۴۴

قمی اویلی:

نظارت مستمر خبازي ها باعث كاهش دامنه تخلفات می شود

نظارت مستمر خبازي ها باعث كاهش دامنه تخلفات می شود

نوشهر- فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به اهميت نظارت جدی بر عملكرد واحدهاي نانوائي در اين شهرستان گفت: نظارت مستمر از خبازی ها باعث كاهش دامنه تخلفات مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلي قمي اويلي عصر شنبه در جلسه شورای آرد و نان شهرستان نوشهر از اعضاي اين كارگروه خواست تا در خصوص كيفيت نان عرضه شده در واحدهاي خبازي نظارت مستمر داشته باشند.

فرماندار نوشهر بر ضرورت تشدید نظارت بر نانوایی‌ها تاکید کرد و با بيان آنكه قیمت نان برای کیفیت بخشی و ایجاد رقابت سالم در شرایط کنونی افزایش یافته است خاطرنشان كرد: عدم بازرسي از واحدهاي خبازي باعث گسترده شدن تخلفات مي شود و در اين باره بايد نظارت‌ و بازرسي ها دو چندان شود.

وي با اشاره به برخي تخلفات در واحدهاي خبازي گفت: عدم رعايت وزن چانه، بهداشت، سلامت پرسنل و بهداشت محيط و نداشتن كارت سلامت مشكلاتي است كه بايد بطور مستمر مورد بازرسي و كنترل قرار گيرد و نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت پذيرد.

قمي اويلي با بيان آنكه برخي واحدهاي خبازي عدم مرغوبيت نان را در كيفيت آرد مطرح مي كنند عنوان داشت: در اين شرايط لازم است تا سازمان غله در خصوص كيفيت آرد پاسخگو باشد و اگر آرد كيفيتي ندارد قطعاٌ اقداماتي صورت بگيرد و اگر داراي كيفيت است نسبت به بهانه جويي هاي برخي واحدهاي نانوائي طبق قانون برخورد شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه مردم از برخی از نانوایی‌ها به‌خاطر تخلفاتی که دارند گلایه‌مند هستند تاکید کرد: حوزه بازرسی و نظارت باید در آستانه تعطيلات نوروزي تشدید شود و بازرسي اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات باید با هرگونه کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم رعایت بهداشت که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد به‌طور جدی برخورد کند.

وي بي نظمي در ساعات كار نانوايي ها را يكي ديگر از مشكلات برشمرد و گفت: با توجه به در پيش بودن فصل سفر و تعطيلات نوروزي از هم اكنون اداره صنعت و معدن و تجارت، اتحاديه خبازي ها و نمايندگي غله  نسبت به تنظم ليست كشيك هاي نوروزي و ساعات كار خبازي ها اقدام نمايند.

فرماندار نوشهر همچنين خواستار آن شد تا با توجه به كسر سهم ۲۰ درصدي آزادپزها از مجموع سهميه آرد شهرستان در خصوص تعيين مناطق برخوردار و واحدهاي مشمول آزادپزها با شوراي آرد و نان استان مكاتبات لازم صورت پذيرد.

کد خبر 2472919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha