۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۹

حجت‌الاسلام زرقانی خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و ۴۰ مرکز علمی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و ۴۰ مرکز علمی

قم - مدیر دفتر همکاری‌های علمی پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز تاکنون با ۴۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی تفاهم نامه همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد زرقانی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح فعالیت چهارساله دفتر همکاری‌های علمی پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و اظهار کرد: در این مدت با بیش از ۴۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی تفاهم نامه منعقد کردیم یا در حال انعقاد هستیم که سازمان سمت، جامعه المصطفی، دانشگاه امام صادق، سازمان انرژی هسته‌ای، سازمان فرهنگ و ارتباطات و... از جمله این مراکز هستند.

وی با اشاره به برخی کارهای مشترک که با این نهادها انجام شده، گفت: کارگاه آموزشی به مدت ۴۰ ساعت در ۴ روز با حضور بیش از ۲۰ تن از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه پیرامون بحث‌های حقوق بشردوستانه و چالش‌های فراروی آن در این مرکز برگزار شد.

به گفته حجت‌الاسلام زرقانی، سلسله نشست‌های اسلام و حقوق بشردوستانه نیز در اسفند امسال در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی از انتشار کتاب مالکیت مردم بر ثروت‌های عمومی با همکاری سازمان سمت خبر داد و تاکید کرد: کار مشترکی با عنوان همایش خانواده و حقوق کودک در سیره امام رضا(ع) با مشارکت آستان قدس رضوی، دانشگاه امام صادق(ع) و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین سلسله نشست‌های تخصصی پیرامون سلاح‌های کشتار جمعی در این مرکز برگزار شده که علاوه بر حضور برجستگان حوزه و دانشگاه، برخی کارشناسان فنی در حوزه انرژی هسته‌ای نیز در این نشست‌ها حضور داشتند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تدوین ۲۰ مقاله علمی پژوهشی در زمینه‌های اشاره شده را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در گروه فقه اجتماعی هم مصاحبه‌هایی با اساتید برجسته حوزه و دانشگاه انجام شده و این تنها کاری است که در حوزه فقه اجتماعی نشر یافته است.

عضو گروه فقه اجتماعی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) معتقد است که فقه اجتماعی مباحث سبک زندگی اسلامی، محیط زیست، فقه و شادی، فقه و هنر و... را شامل می‌شود.

 

کد خبر 2472954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha