در دیدار وزرای ارتباطات مطرح شد؛

کاهش تعرفه رومینگ بین الملل ایران و عراق / تسهیل برقراری ارتباط زائران

کاهش تعرفه رومینگ بین الملل ایران و عراق / تسهیل برقراری ارتباط زائران

در دیدار وزرای ارتباطات دو کشور ایران و عراق بر کاهش تعرفه رومینگ بین الملل بین اپراتورهای تلفن همراه دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست دو جانبه ایران و عراق برای توسعه همکاریهای ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور و گسترش روابط در زمینه های مختلف حوزه ICT برگزار شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان صبح امروز در دیدار با حسن کاظم الراشد همتای عراقی خود اظهار داشت: کمیته ای مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، به منظور بررسی و کمک به گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف پست، پست بانک، ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و ثابت تشکیل خواهد شد تا شاهد توسعه روابط ایران و عراق در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم.

وی با اشاره به اماکن زیارتی دو کشور ایران و عراق و تردد قابل توجه سالانه زوار اظهار داشت: از آنجایی که در روزهای خاصی همچون اربعین حسینی شاهد تعداد کثیری از زوار ایرانی در عتبات عالیات  هستیم نیازمند اتخاذ راهکارهایی به منظور تسهیل برقراری ارتباط برای زایران دو کشور هستیم؛ با کاهش تعرفه رومینگ بین الملل اپراتورهای دو کشور، باید ارتباطات بیشتری با کیفیت بهتری برای برقراری تماس ایجاد شود.

واعظی مرز طولانی دو کشور ایران و عراق را موجب ایجاد برخی تداخلات فرکانسی عنوان کرد و گفت: باید در خصوص مقابله با تداخل فرکانسی بین دو کشور راهکارهای اثر بخشی اتخاذ شود.

در ادامه این نشست وزیر ارتباطات عراق گفت: دو کشور ایران و عراق منافع مشترک زیادی با هم دارند و با توجه به اینکه دو کشور جایگاه ویژه ای در خاورمیانه و خلیج فارس دارند می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مناسبات خود را افزایش دهند.

حسن کاظم الراشد با تاکید بر اینکه زمینه همکاری دو کشور در حوزه ICT بسیار وسیع است خواستار کمک های ایران به عراق برای توسعه این صنعت در عراق شد.

وی از حضور بخش خصوصی دو کشور به منظور کمک به رشد و توسعه رشد ICT استقبال کرد و گفت: آمادگی هرگونه کمک برای کاهش تعرفه  رومینگ بین الملل بین اپراتورهای تلفن همراه دو کشور ایران و عراق هستیم.

وزیر ارتباطات جمهوری عراق خواستار حمایت های متقابل دو کشور در اتحادیه جهانی بخصوص اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) شد و با اشاره به پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران گفت: با توجه به تلاش ایران در پیاده سازی  شبکه ملی اطلاعات و  ارائه خدمات الکترونیکی می توان شکوفایی این کشور را در حوزه ICT  قابل توجه دانست.

کد خبر 2474141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha