۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶

روزبه:

مشکلات استان قزوین را باید با کمک نخبگان حل کنیم

مشکلات استان قزوین را باید با کمک نخبگان حل کنیم

قزوین- استاندار قزوین گفت: برای حل مشکلات مهم استان و خروج از بحران در برخی مسائل استفاده از ظرفیت نخبگان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در جلسه با نخبگان استان که دوشنبه شب در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای خروج از بحرانها و مشکلات کنونی می توانیم و باید از ظرفیت بسیار ارزشمند نخبگان استفاده کنیم.

روزبه بیان کرد: باید بپذیریم که در استان با یک سری چالش ها و مشکلات مواجهیم از جمله بحران آّب که پیشینه ای ۵۰ ساله دارد و در هر دوره نیز این مسئله مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته اما خروجی کار مطلوب نبوده و همه مرثیه سرایی کرده اند اما چیزی عاید مردم نشده است.

وی افزود: وقتی مجموعه آبیاری مدرن در استان فقط پنج درصد است اینهمه نگران کمبود آب هستیم که نشان می دهد کار اساسی نکرده ایم در حالی که اگر از همه ظرفیت های خود استفاده کنیم قادریم این مشکل را برطرف کنیم.

استاندار بیان کرد: در بخش علمی و دانشگاهی و صنعت از رشد کمی خوبی در استان برخوردار بوده ایم اما این توسعه مدون و با برنامه نبوده بلکه به دلیل محدودیت استقرار صنعت در پایتخت و موقعیت مناسب قزوین بوده که شاهد حضور صنعتگران و سرمایه گذاران بخش های مختلف هستیم و امروز در هر کوی وبرزن دانشگاه داریم اما کیفیت متناسب با کمیت رشد نکرده است.

قزوین

این مسئول اظهارداشت: در سال ۸۰ در زمینه رتبه کنکور در ردیف دهم کشور بودیم و امسال به ۱۴ رسیده ایم که نخبگان باید علت را بررسی و آسیب شناسی کنند که آیا زیبنده است با داشتن ۱۳۰ هزار دانشجو و دهها مرکز علمی در این شرایط باشیم.

وی گفت: برای سوال های سخت خود دنبال پاسخ های ساده و تستی هستیم و مسائلی مانند اعتیاد و طلاق را در نبود اشتغال می دانیم در حالی که ۷۰ درصد معتادان شاغل هستند.

نخبگان ناظر جلسات استان باشند

استاندار قزوین یادآورشد:نخبگان باید ناظر جلسات استان باشند و در تصمیم گیری به ما کمک کنند و بدانند در این بخش بسیار احساس نیاز می کنیم لذا باید لایه های پنهان جامعه به نخبگان گفته شود تا آنها چاره اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: باید پیوندی میان مباحث نخبگان و مسئولان دولتی ایجاد شود و با تشکیل دبیرخانه ای فعال بتوانیم از این ظرفیت برای رفع مشکلات به خوبی استفاده کنیم و حتی برخی جلسات می تواند پس از اعلام نظر کارشناسی اجرایی شود تا نتایج کارها بهتر باشد.

کد خبر 2474692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha