۷ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۹

پرتوی به مهر خبر داد؛

بذر گندم آبی اردبیل به هشت استان ارسال شد

بذر گندم آبی اردبیل به هشت استان ارسال شد

اردبیل – معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری بذر گندم آبی استان به هشت استان دیگر ارسال شد.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اردبیل پایولت تولید بذر کشور است، تصریح کرد: در سال های گذشته هم بذر گندم آبی و هم دیمی به تمام استان ها ارسال می شد.

وی افزود: امسال با تجربه خشکسالی فقط توانستیم ۱۲۰ تن بذر گندم آبی را به هشت استان ارسال کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با اذعان به خرید تضمینی بذر گندم و برخی تولیدات دیگر ادامه داد: با خرید تضمینی در واقع هم توقع کشاورز از بازار تامین شده و هم توانستیم زمینه صادرات برخی تولیدات را فراهم کنیم.

به گفته پرتوی در سال زراعی جاری کل تولیدات گندم، کلزا، گلرنگ و تمامی دانه های روغنی با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با تاکید به خرید ذرت و چغندر بذری اضافه کرد: هزینه کامل به کشاورزان پرداخت شده و در این خصوص بدهی به کشاورزان نداریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان معتقد است خرید تضمینی می تواند زمینه بازارسازی و بازاریابی محصولات کشاورزی را فراهم کند.

پرتوی با ذکر مثالی به گوجه فرنگی اشاره کرد که با تزریق سه میلیارد ریال به تعاونی های روستایی گوجه فرنگی مشگین شهر و پارس آباد که در مزرعه هزار و ۵۰۰ ریال در کیلو فروخته می شد به قیمت سه هزار ریال خریداری شود.

وی افزود: در این محصول به خصوص نه تنها کشاورز تولیدات خود را به فروش رساند بلکه با کارخانه تولید رب قرارداد بستیم و زمینه تامین مواد اولیه این کارخانه ها نیز فراهم شد.

کد خبر 2474788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha