۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

طهایی خبر داد:

ارائه استنادات برای پیگیری طرح تعطیلی پنجشنبه ها در البرز

ارائه استنادات برای پیگیری طرح تعطیلی پنجشنبه ها در البرز

کرج- استاندار البرز از وجود مجراهایی برای جان گرفتن دوباره طرح تعطیلی پنجشنبه ها در استان همجوار پایتخت خبر داد و گفت: در صورت ارائه استنادات این طرح برای اجرای مجدد قابل پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر،سیدحمیدطهایی در پاسخ به موضوع لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان، این اقدام را به استناد وجود شاکی از سوی دیوان عدالت اداری لازم الاجرا از سوی دیوان عدالت اداری اعلام کرد و گفت: در پی طرح شکایت یک شاکی به دیوان عدالت اداری مبنی بر تعطیل بودن دستگاه های اداری در روز پنجشنبه؛ این رأی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و مصوبه تعطیلی پنجشنبه در البرز لغو می شود؛ بر همین اساس  و به استناد قانون، همه سازمان ها باید ۲۶ روز هفته و ۴۴ ساعت انجام کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: برغم تلاش های انجام شده و نزدیکی البرز  به تهران، حجم ترافیک و.. سعی شد تا اقدامی صورت گیرد، اما با توجه به نظر  هیئت دولت، معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و بازرسی کل کشور، لغو تعطیلی پنجشنبه ها به ۳۱ استان در قالب بخشنامه ابلاغ شد و  به استثنای شهر تهران، کلیه استانها ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشند.

طهایی خاطر نشان کرد: در این خصوص حتی استانهای تبریز، اصفهان ، شیراز و بوشهر هم که در شرایطی مشابه البرز قرار داشتند به استناد این دستور ملزم به لغو مصوبه لغو تعطیلی پنجشنبه ها شدند.

استاندار البرز در ادامه از مجراهایی برای جان گرفتن دوباره طرح تعطیلی پنجشنبه ها در استان همجوار پایتخت خبر داد و گفت: اگر استناداتی داشته باشیم مثل اینکه ظرف دو ماه هفته اخیر که این مصوبه اجرایی شده هوای استان آلوده تر شده است و یا استدلال هایی از این دست وجود داشته باشد قابل پیگیری خواهد بود و می توان مجدداً طرح تعطیلی پنجشنبه ها را با اخذ مجوز قانونی ادامه داد.

طهایی برخی از دیدگاه های مردمی را نیز در این زمینه مورد اشاره قرار داد و افزود:  بخشی از مردم درخواست دارند که ساعات کاری آنها درطی هفته سرشکن شود از سویی برخی دیگر نیز توقع دارند همانگونه که همه استانها در روزهای پنجشنبه دایر هستند، البرز نیز تعطیل نباشد و یک روز از هفته را عقب نیفتد.

مرکزیت کرج در شرایط اضطرار آلودگی قرار دارد

وی ادامه داد: البته در موضوع تعطیلی استان باید تفکیک قایل شد، مثلاً  شهرستانهای طالقان و اشتهارد و ساوجبلاغ و... که با آلودگی و ترافیک مواجه نیستند، انتظار دارند که تعطیل نباشند، ولی کلانشهر کرج شرایط متفاوتی با سایر شهرستان های استان دارد و اغلب ترددها در هسته مرکزی شهر کرج صورت می گیرد و همین امر به آلودگی هوا دامن خواهد زد.

کنترل آلودگی هوا و ترافیک از برنامه های محوری دولت یازدهم است

طهایی در ادامه پیرامون مدیریت ترافیک و آلودگی هوا نیز گفت: مسئله حفاظت محیط زیست و هوای پاک یکی از برنامه های محوری دولت یازدهم است و در این بخش تلاش زیادی می شود تا کیفیت بنزین در شهرها استاندارد شود که در حال حاضر نیز درشهرهای تهران، البرز و سایر شهرها نیز استفاده از بنزین یورو چهار بخشی از آلودگی را کنترل می کند.

وی افزود: در حوزه ترافیک شهری نیز  به همت شورای شهر و شهرداری اقداماتی صورت می گیرد که تکمیل پروژه قطار شهری کرج تکمیل کننده آن خواهد بود.

طهایی ادامه داد: در جلسات متعددی که با هیئت مدیره قطارشهری صورت گرفته است نیز به جد پیگیر این موضوع هستیم و در مذاکرات، قول روی ریل رفتن قطار فازهایی از این پروژه طی سال آینده داده شده است.

وی راه اندازی اتوبوس های تندرو را در بخش هایی کلانشهر کرج تسهیل گر در مدیریت ترافیک برشمرد.

اجرای طرح زوج و فرد خودروها در حال مطالعه است

استاندار البرز طرح زوج و فرد خودروها را نیز یکی از راه های مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهر اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح در دستور کار مطالعه قرار دارد.

وی اجرای این طرح را منوط به فراهم ساختن بسترهای لازم دانست و افزود: باید تجهیزات اجرای طرح زوج و فرد در استان  فراهم شود؛ که در این رابطه نیز ایجاد دوربین های نظارتی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری پیگیری می شود.

کد خبر 2475239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مصطفی نقی پور ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      0 0
      تعطیل کنید دیگه مردیم از ترافیک سنگین آلودگی...