۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱

نواح:

استعدادهای نهفته در زمینه نشریات دانشجویی زیاد است

استعدادهای نهفته در زمینه نشریات دانشجویی زیاد است

اهواز - مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هنگامی بررسی آثار رسیده نشریات دانشجویی، استعدادهای فراوانی را مشاهده کردیم که هنوز نهفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا نواح پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره نشریات دانشجویی در اهواز اظهار کرد: پا در راهی گذاشته ایم که تجربه چندانی از آن نیست و به دلیل تراکم برنامه های معاونت فرهنگی، زمانبندی برنامه را متفاوت از وزارتخانه تعریف کردیم.

وی افزود: در حین بررسی آثار رسیده به جشنواره، استعدادهای نهفته بسیاری دیده شد که امیدواریم این جشنواره بتواند گام خوبی را برای شکوفایی و شناساندن استعدادها در این زمینه بردارد.

نواح ادامه داد: این جشنواره در سه بخش آثار، نشریات و ویژه برگزار می شود، بخش آثار شامل خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، مقاله‌ سیاسی، مقاله‌ فرهنگی- اجتماعی، مقاله‌  ادبی- هنری،   مقاله‌ صنفی، متن ادبی (قطعه‌ ادبی، شعر، داستان)، طنز، طرح و کاریکاتور، گرافیک و صفحه‌آرایی، طرح روی جلد و عکس است.

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: همچنین بخش نشریات شامل خبری صنفی، سیاسی، فرهنگی- اجتماعی، هنری – ادبی، طنز و کاریکاتور، عقیدتی دینی، علمی- تخصصی(علوم انسانی)، علمی- تخصصی(فنی و مهندسی)، علمی- تخصصی(علوم تجربی)، علمی- تخصصی(علوم پایه) و علمی- تخصصی(هنر) است.

وی با بیان اینکه از ۵۰۰ اثر رسیده به جشنواره ۶۰ اثر برگزیده شدند، ادامه داد: هیئت داوران، جایزه ویژه خود را به آثاری خواهد داد که درباره‌ موضوعات اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یا فرهنگ و حقوق شهروندی پدید آمده باشند.

نواح، فراهم کردن فرصتی برای تبادل تجربیات و آشنایی دانشجویان با دستاوردهای روزنامه‌ نگاری در حوزه‌ نشریات دانشجویی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: دانشگاه های استانهای بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، فارس و هرمزگان به عنوان دانشگاه های منطقه پنج کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی نخستین جشنوار‌ه‌ نشریات دانشجویی منطقه‌ پنج، برپایی نمایشگاه نشریات دانشجویی را از جمله برنامه های این جشنواره عنوان کرد و عنوان کرد: در این نمایشگاه دانشگاه های شرکت کننده در جشنواره غرفه ای برای ارائه‌ نشریات دانشجویی خود برپا خواهند کرد.

در ادامه این مراسم، نمایشگاه نشریات دانشجویی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه، مدیر امور اجتماعی و مدیر فرهنگی معاونت، دانشجویان و کارشناسان نشریات دانشگاه های منطقه پنج کشور در محل دانشکده کشاورزی افتتاح شد. این نمایشگاه از امروز تا ۹ بهمن در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز دایر است.

کارگاه های آموزشی با حضور استادان مجرب در زمینه های ادبیات در خبر، اخلاق حرفه ای در مطبوعات، گرافیک و صفحه آرایی را از دیگر برنامه های این جشنواره است.

کد خبر 2475308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha