۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

معاون وزیر:

کیفیت بخشی راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است

کیفیت بخشی راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است

سنندج - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش تلاش و برنامه ریزی برای کیفیت بخشی در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار، علی زرافشان ظهر چهارشنبه در گردهمایی آموزشی مدیران دبیرستان های دوره دوم متوسطه استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ذیل این راهبرد سیاست ارتقاء مدیریت آموزشگاهی مد نظر است.

وی افزود: مدیریت آموزشگاهی باید ارتقاء یابد تا حاصل آن ارتقاء کیفیت بخشی در تعلیم و تربیت باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تحول در نظام و تعلیم و تربیت با بهره گیری از شعار دولت تدبیر و امید محقق می شود.

زرافشان یادآور شد: با بهره گیری از شعار اعتدال دولت، هیچ ساحت و بعدی را بی جهت به ساحت های دیگر منحصر نکنیم و در این راستا قوامی همراه با اعتدال ایحاد کنیم.
وی ادامه داد: باید با یک تدبیر اساسی مدارس را رشد داده و به آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر مدرسه تصمیم گیر آمده است تبدیل کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید قبول کنیم که امر تعلیم و تربیت در تعامل با دیگران معنا پیدا می کند و اگر تعامل و هم افزایی جود نداشته باشد تربیت اتفاق نمی افتد.

زرافشان اظهار داشت: مدرسه محل کسب تجربه است و تجربه کردن همواره با خطا و آزمون همراه  بوده و امر تعلیم و تربیت امری بسیار پیچیده است و در این راستا مدیران و معلمان باید تمامی توان خود را بکار ببندند.

وی افزود: مدرسه محوری نیز یکیدیگر از راهبردهایی است که با ارتقای آن کیفیت بخش آموزشی حاصل می شود و در این راستا مدیران نقش کلیدی بر عهده دارند و باید با به فعلیت رساندن امکانات بالقوه و شناسایی و استفاده از ظرفیت ها این راهبر را نیز اجرایی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای ارتقای کیفیت مدیریت باید مدرسه ها ارتقا پیدا کنند  وبر این اساس در این سلسه همایش ها نوع نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مدرسه، مدیریت، عوامل و دانش آموزان مبنای عمل قرار گیرد.

زرافشان یادآور شد: در اصل سوم سند بنیادین آموزش و پرورش ذیل چشم انداز نظام تعلیم و تربیت مدرسه مطرح شده و این مساله نشان می دهد که تحول در مدرسه زمینه ساز تحقق سند چشم انداز است.

وی ادامه داد: بر پایه این چشم انداز مدرسه جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه و کانون عرضه خدمات و فرصت های تربیتی است و باید برخوردار از قدرت تصمیم گیری در حوزه های عملیاتی باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس باید در هر شرایطی و فرصتی عملکرد خود را ارزیابی کرده و تعیین وضعیت ها را انجام داده و به سمت اهداف تعیین شده حرکت کند.

زرافشان اظهار داشت: مدیر مدرسه پاسخگو و مجری همه امور است و باید عوامل درون مدرسه را بکارگیری کرده و با استفاده از ظرفیت های درون مدرسه بار مسوولیت خود را بین عوامل حتی دانش آموزان تقسیم کند.

وی افزود: تغییر نگاه آکادمیک و علمی در برنامه هدف گذاری، ارزیابی و مقایسه به رویکرد فرهنگی، تربیتی مد نظر است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود در این نشست، بیان کرد: یادگیری و همیاری از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش است که برای استفاده از تجربیات دیگر برای پیشبرد اهداف مد نظر سازمان استفاده شود.

کد خبر 2477221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha