۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸

حجت الاسلام لک زایی:

سبک زندگی اهل بیت(ع) کاربردی و عملیاتی شود

 سبک زندگی اهل بیت(ع) کاربردی و عملیاتی شود

قم - معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید به احادیث ائمه توجه کنیم و آنها را بازبینی کنیم و در عرصه عمل به کار بگیریم، گفت: لازم است که احادیث و سخنان ائمه کاربردی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لک زایی قبل از ظهر پنج شنبه در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت(ع) که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این همایش به طور مشترک از سوی مجمع جهانی اهل بیت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان سبک زندگی اهل بیت(ع) برنامه ریزی شد که این موضوع ذیل فرهنگ است.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد که بحث سبک زندگی اهل بیت(ع) را از منظر جدیدی مورد بحث قرار دهیم، ادامه داد: باید ببینیم خداوند متعال می‌خواهد ما چه گونه زندگی کنیم، خداوند برای زندگی ما الگوهایی مانند معصومین ارائه کرده و از ما خواسته زندگیمان بر اساس الگوی زندگی این بزرگواران باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تلاش کنیم زندگیمان بر اساس زندگی این اسوه‌ها باشد پس باید سبک زندگی آنان را بشناسیم، البته باید اذعان کرد در معرفی این سبک زندگی و هم چنین در عرصه عمل ضعف داریم.

وی بیان کرد: باید به احادیث ائمه توجه کنیم و آنها را مرور و بازبینی کنیم و در عرصه عمل به کار بگیریم؛ لازم است که احادیث و سخنان ائمه کاربردی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام لک زایی با تأکید بر بازخوانی احادیث برای نوجوانان، اضافه کرد: حدود 4000 حدیث توسط پژوهشگران بررسی شد و 400 حدیث انتخاب شد، این احادیث در 4 مجلد به شکل داستان‌های کوتاه ارائه شد تا شکل کاربردی پیدا کند.

وی در پایان تأکید کرد: باید نسل‌هایمان را از‌‌ همان کودکی به این سبک زندگی اهل بیت(ع) عادت دهیم.

کد خبر 2477579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha