۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲

جشن انقلاب روی موج رادیو ایران

جشن انقلاب روی موج رادیو ایران

مدیر رادیو ایران جزئیات ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی برای دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو ایران با تاکید بر گرامیداشت دهه فجر گفت: گروه‌های برنامه ساز رایو ایران به منظور آشنایی شنوندگان با نهضت انقلاب اسلامی برنامه‌هایی با عناوین «صبح انقلاب»، «کوچه انقلاب پلاک 37»، «رهاورد»، «شمارش معکوس»، «سلطنت لرزان»، «موج انقلاب»، «شکوهی دوباره»، «فجر انقلاب»، «فجرآفرینان»، «یادمان باشد»، «سفیر سیمرغ»، «کوچه باغ موسیقی» و «گلبانگ» را در یوم الله دهه فجر تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های گروه جامعه با عناوین «صبح انقلاب، کوچه انقلاب پلاک 37 و شناسا» به موضوعاتی چون اتفاقات مربوط به روند شکل گیری انقلاب، انعکاس اخبار مربوط به افتتاح پروژه‌های جدید، انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری، مردم سالاری دینی، جهاد و شهادت، عدالت گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی (ع)، استکبار ستیزی و مقابله با تروریسم، وحدت امت اسلامی، استقلال آزادی، جمهوری اسلامی، گفتگو با انقلابیون زمان پهلوی، انتقال ارزش‌های انقلاب از طریق خانواده به نسل آینده و نقش جوانان و روحانیون در پیشبرد اهداف انقلاب می‌پردازند.

روزشمار انقلاب با سخنان خسرو معتضد

مدیر رادیو ایران تأکید کرد: برنامه «صبح انقلاب» هر روز از ساعت 6:30 به مدت 80 دقیقه با آیتمی تحت عنوان روز شمار انقلاب با سخنان خسرو معتضد کار‌شناس تاریخ پخش می‌شود.

احمدپور با اشاره به برنامه‌های گروه سیاست رادیو ایران خاطر نشان کرد: از دیگر بخش‌های ترکیبی و گفتگویی، ویژه برنامه‌های سیاسی شامل «رویدادهای هفته، موج انقلاب، بحث روز، شکوهی دوباره» است که زمان پخش آن به ترتیب، 14:30، 11:15، 9 و 16:15 دقیقه است و از مهم‌ترین محورهای آن مرور رویدادهای راهپیمایی 22 بهمن و دهه فجر، بررسی تطبیقی پیشرفت انقلاب در عرصه‌های مختلف در مقایسه با قبل از انقلاب به ویژه در حوزه‌های دفاعی، اعترافات سران رژیم پهلوی به خیانت‌های خود با استفاده از صداهای قدیمی خودشان، تبیین علل سقوط و اضمحلال رژیم پهلوی است و همچنین ویژه برنامه «سلطنت لرزان» روایتی مستند از برخی وقایع زمان پهلوی دوم و وابستگی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی به کشورهای غربی است که به بررسی 10 واقعه مهم دوران پهلوی شامل کاپیتالاسیون، قیام 15 خرداد، کودتای 28 مرداد و روز شهدای 17 شهریور که باعث سقوط این حکومت شده است می‌پردازد.

وی تصریح کرد: همچنین «شمارش معکوس» از برنامه‌های ترکیبی ایام فجر گروه فرهنگ رادیو ایران است که وقایع انقلاب، حمایت روشنفکرانه حلقه برلین از رضاخان و تحولات فرهنگی در ایران، غرب گرایی محمدرضا پهلوی باستان گرایی افراطی، گسترش فساد اخلاقی و اقتصادی دربار، اصلاحات ارضی، قرارداد دارسی، کنسرسیوم نفت و کودتای 28 مرداد1332 است که اهم محور‌های مباحث این برنامه از زبان مورخ انقلاب خسرو معتضد مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین برنامه ترکیبی «کوچه باغ موسیقی» در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرود‌ها و تصنیف‌های ویژه این ایام را تقدیم شنوندگان می‌کند تا همصدا با نغمه پیروزی ملت ایران باشد. این برنامه که به صورت زنده و به همت گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران پخش می‌شود، 1 قسمت 60 دقیقه‌ای است که شنوندگان می‌توانند ساعت 15 جمعه‌ها این برنامه را بشنوند.

مدیر پیشین رادیو جوان ادامه داد: گروه فرهنگ برنامه «گلبانگ» را در 8 قسمت 30 دقیقه‌ای، شامل که ساعت 15 تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌شود و در 8 قسمت 30 دقیقه‌ای، ترانه‌ها و موسیقی‌های یادآور پیروزی انقلای اسلامی ایران هر روز از ساعت 15 برای شنوندگان رادیو ایران پخش خواهد کرد.

احمد‌پور افزود: برنامه «رهاورد» ویژه گروه دانش است که اختراعات و دستاوردهای علمی و اقتصادی انقلاب اسلامی را در ساعت10 هر روز در دهه فجر پردازش می‌کند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های «نسیم وصال و لحظه‌های آسمانی» با ساعت پخش 5 و 11:30 دقیقه صبح، از ویژه برنامه‌های گروه اندیشه بوده که برنامه «لحظه‌های آسمانی» به موضوعاتی چون توجه به ریشه‌های دینی انقلاب و آموزه‌های اسلامی با حضور محمد عبد خدایی مبارز انقلابی سیاسی و زندانی ساواک می‌پردازد.

انعکاس مسابقات ورزشی در «روی خط ورزش»

احمدپور با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات ورزشی ویژه ایام پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: برنامه «روی خط ورزش» که کار گروه ایران و جامعه رادیو ایران است نیز به انعکاس اخبار مربوط به اینگونه مسابقات ورزشی می‌پردازد. این برنامه با ساختاری ترکیبی و در10 قسمت، ایام دهه فجر ساعت 8:40 دقیقه و به مدت 20 دقیقه تقدیم شنوندگان محترم رادیو ایران می‌شود.

مدیر رادیو ایران اظهار کرد: گروه ایران و اندیشه رادیو ایران نیز به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر، برنامه «حدیث ولایت » را به مدت 5 دقیقه به پخش سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی ایران اختصاص داده است که شنوندگان محترم رادیو ایران می‌توانند ساعت 23:55 دقیقه شنونده این برنامه باشند.

همچنین در برنامه «سرای سخن» هر روز از ساعت13:30 که به مدت 30 دقیقه تهیه شده که فرازهایی از سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران درباره پیروزی انقلاب اسلامی ایران پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: ایجاد آگاهی در کودکان نسبت به رهبری (امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری) و میهن اسلامیمان از طریق قصه‌هایی مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی، رویکرد برنامه «شب بخیر کوچولو» رادیو ایران است که در 10 قسمت و به مدت ده دقیقه، ساعت 21:50 دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌شود.

احمدپور تصریح کرد: گروه ایران و خانواده رادیو ایران همچنین تعداد 9 قسمت برنامه رادیویی را با عنوان «خانواده‌ای به نام ایران» راس ساعت 9 صبح و بصورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد کرد که در این برنامه، با داستان نویسان و شاعران و هنرمندانی که درباره پیروزی انقلاب اسلامی ایران آثارارزشمندی داشته‌اند گفت‌و‌گو خواهد شد.

اخبار جشنواره تئاتر فجر در «صحنه خیال»

مدی رادیو ایران بیان کرد: برنامه «صحنه خیال» ویژه برنامه گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است که به صورت زنده پخش می‌شود و به اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ویژه جشنواره تئا‌تر فجر می‌پردازد. این برنامه به مدت 55 دقیقه در ساعت 23 از تا یکشنبه 12 بهمن هر شب بجز پنج شنبه و جمعه تقدیم شنوندگان رادیو ایران خواهد شد. و همچنین» سفیر سیمرغ «نیز عنوان برنامه‌ای دیگر از گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است که ویژه اطلاع رسانی اخبار ورویدادهای جشنواره فیلم فجر بوده و در مدت 55 دقیقه از شنبه 29- 25بهمن به تحلیل و نقد آثار ارائه شده به این جشنواره خواهد پرداخت. این برنامه ساعت 23:05  دقیقه از رادیو ایران پخش خواهد شد.

وی گفت: گروه ایران و فرهنگ، همچنین برنامه «فجر، صدا، حرکت» ساعت 19 تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌کند. این برنامه 85 دقیقه‌ای نیز به انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد.

احمدپور تاکید کرد: گروه ایران و حماسه رادیو ایران نیز به منظور نکوداشت این ایام، برنامه «یادمان باشد» را به معرفی شهدای انقلاب اسلامی اختصاص داده است. این برنامه در 2 قسمت و در ساختاری ترکیبی و به مدت 15 دقیقه، در ساعت 21:35 دقیقه و برنامه «فجر انقلاب» نیز کاردیگری از همین گروه در 1 قسمت 3 ساعته و راس ساعت 16 پخش می‌شود، به تقدیر از مردم حماسه ساز ایران در برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن خواهد پرداخت.

گروه حماسه رادیو ایران برنامه «فجرآفرینان» را در 11 قسمت و به مدت 30 دقیقه با موضوع بررسی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاعی و بازتاب توانمندی‌های انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی آماده پخش کرده است که در ایام دهه مبارکه فجر ساعت 13 از رادیو ایران پخش می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های «کوی نشاط و جمعه ایرانی» نیز محصول تلاش دفتر طنز رادیو ایران است که با ساختار نمایشی خود در قالب طنز، با جشن‌ها و شادمانی‌های جامعه در این ایام همراه خواهد شد. این برنامه‌ها از ساعت 9 صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد. مدت برنامه کوی نشاط 85 دقیقه است و روزهای پنج شنبه برنامه جمعه ایرانی 150 دقیقه بوده که صبح روزهای جمعه پخش می‌شود.

این مدیر رسانه‌ای اذعان کرد: همچنین برنامه «شوقستان» گروه فرهنگ نیز هر شب ساعت 23:05 دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌شود، در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در 5 قسمت 50 دقیقه‌ای به انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره‌های مختلف هنری دهه فجر و به ویژه هنرهای تجسمی می‌پردازد.

بهنام احمدپور در پایان عنوان کرد: همه گروه‌های برنامه‌ساز رادیو ایران درقالب برنامه «راه شب» نقش حمایتی مردم ازدستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام و تلاش در راستای تقویت خودباوری و پایداری درعرصه‌های مختلف دفاعی را مورد توجه قرار خواهند داد. این برنامه با ساختار ترکیبی خود، به مدت 120 دقیقه، ساعت 30 دقیقه بامداد تقدیم شنوندگان رادیوایران خواهد شد.

کد خبر 2477594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha