۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

کوشش تبار:

۳۱ هزار تعاونی دهیاری در کشور فعالیت می کنند

۳۱ هزار تعاونی دهیاری در کشور فعالیت می کنند

رفسنجان - معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از فعالیت ۳۱ هزار شرکت تعاونی دهیاری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش تبار عصر پنجشنبه در سفر به رفسنجان در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری اظهار داشت: شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی رفسنجان الگوی مناسبی برای استان و کشور است و در رفسنجان حرکت و رفتار های خیرین امیدوار کننده است زیرا آنها در هر اقدام خداپسندانه ای مشارکت دارند.

وی افزود: این شرکت تعاونی در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی مسیر خوبی را انتخاب کرده است و دهیاران در توسعه روستاها نقش موثری دارند و باید فعالیت های خود را شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند.

این مسئول عنوان کرد: دولت یازدهم در راستای توسعه روستاها تلاش می کند و از آنجایی که دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است لذا دهیاری ها در روستاها یکی از ابعادی است که می توانند با بکارگیری صنایع تبدیلی در هر منطقه اقتصاد را به اوج شکوفایی برسانند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد: قرار است از محل بند « ه » تبصره ۹ بودجه سال ۹۳ حدود ۲۰ درصد از قانون ارزش افزوده مجزا شود و به حساب دهیاری های شهرهای زیر ۵۰ هزار خانوار واریز شود.

کوشش تبار اظهار داشت: فرآیندهای مالی دهیاری ها باید بهینه تر شود و در این راستا باید آموزش به دهیاران جدی تر و در طول یکسال انجام شود تا دهیاران به ابزارهای کاری خود مسلط شوند و حقوق روستاییان صیانت شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد دولت از محل قانون ارزش افزوده اعتباراتی به حساب دهیاری ها تخصیص دهد خیلی مهم است که قانون رعایت شود و یک ریال از اعتبارات غیر از روستا هزینه نشود ضمن اینکه علیرغم اعتمادی که به تمام ارکان کشور داریم نظارت دولت تدبیر و امید بر کارهای دهیاری ها در مقیاس حداقل هر دو ماه یک بار را وظیفه خود می دانیم تا در توزیع اعتبارات و به کارگیری آن حقوق روستاییان حفظ شود.

کوشش تبار همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری در اسفندماه و حضور شرکت تعاونی های استان کرمان در این نمایشگاه خبر داد.

کد خبر 2477912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha