۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳

عوض زاده:

۹۳ پروژه در ایام دهه فجر در مانه و سملقان به بهره برداری می رسد

۹۳ پروژه در ایام دهه فجر در مانه و سملقان به بهره برداری می رسد

مانه و سملقان- فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: ۹۳ پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی، بهداشتی و آموزشی در ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

غلامرضا عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان شامل ۱۰ پروژه آب و فاضلاب در شهرهای قاضی، پیش قلعه و آشخانه، برق رسانی به هفت روستای این شهرستان، بهره برداری از شش پروژه ورزشی در مناطق روستایی، پروژه تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر آشخانه، آبرسانی به پروژه مسکن مهر، ۲۳ پروژه مخابراتی در ۱۷ روستا و بهره برداری از ۱۲ پروژه آموزشی با همکاری بنیاد برکت است.

وی اظهار داشت: همچنین در پی آغازعملیات گاز رسانی به ۳۴ روستای غرب بخش مانه که در هفته دولت کلنگ زنی شده و هم اکنون در سه محور در حال اجراست، گاز رسانی به روستای زوعلیا به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به پروژه بیمارستان مانه و سملقان افزود: این پروژه بعد از هشت سال عملیات اجرا، تکمیل و تحویل آن  به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد تجهیزات آن خریداری و نصب شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می شود.

این شهرستان با مساحت شش هزار و ۵۳ کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و ۱۴۶ پارچه آبادی است و جمعیت این شهرستان نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، ۱۰۳ هزار و ۹۴۴ نفر ذکر شده که ۷۴ هزار و ۳۱۵  نفر آنان در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۴۴ نفر نیز در سه منطقه شهری سکونت دارند.

کد خبر 2478111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha