۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۲۵

مذاکرات اوکراین در هاله ای از ابهام/جدایی طلبان مینسک را ترک می کنند

مذاکرات اوکراین در هاله ای از ابهام/جدایی طلبان مینسک را ترک می کنند

​خودداری نماینده کی یف از مذاکره با نمایندگان جدایی طلبان، سرنوشت مذاکرات صلح اوکراین را با هاله ای از ابهام روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، تمامی گروه های شرکت کننده در مذاکرات صلح اوکراین امروز وارد مینسک پایتخت بلاروس شدند. بر این اساس هیئت جدایی طلبان مناطق شرقی، نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا، نمایندگان کی یف و مسکو هم اکنون در این شهر به سر می برند.

در این مذاکرات نمایندگان دولت اوکراین به ریاست «لئونید کوچما» رئیس جمهوری سابق این کشور، «هایدی تاگلیاونی» نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا، «میخائیل زورابوف» سفیر روسیه در کی یف و نیز «دنیس پوشیلین» و «ولادیسلاو دینه گو» نمایندگان جدایی طلبان دونتسک و لوگانسک حضور دارند. امضای این افراد پای توافقنامه ماه سپتامبر مینسک که به برقراری آتش شکننده بین ارتش اوکراین و گروه های جدایی طلب انجامید، دیده می شود.

منابع آگاه در حالی از برگزاری مذاکرات صلح اوکراین پشت درهای بسته خبر می دهند شد که کوچما نماینده کی یف گفته است تنها با رهبران جدایی طلبان یعنی «الکساندر زاخارنکو» و «ایگور پلوتنیتسکی» روسای جمهوری های خودخوانده در مناطق شرقی مذاکره خواهد کرد.

در پی این اظهارات نمایندگان جدایی طلبان گفته اند به دلیل خودداری کی یف از مذاکره، مینسک را ترک می کنند. گفتنی است در آستانه برگزاری این مذاکرات درگیری های جدید در دونباس 19 کشته بر جا گذاشت.

کد خبر 2480087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha