۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

حجت الاسلام رضایی:

تمدن سازی هدف نهایی نظام اسلامی است

تمدن سازی هدف نهایی نظام اسلامی است

بیرجند- امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عده ای در برخی از مراحل نظام باختند، گفت: تمدن سازی هدف نهایی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی صبح یکشنبه  در دیدار با مسئولان خراسان جنوبی به مناسبت آغاز دهه فجر ضمن تبریک ایام، اظهارکرد:امید است خدواند توفیق دهد آنگونه که شایسته است وظیفه خود را نسبت به شهداء، امام شهداء و بشریت ایفاکنیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر صرفا گرفتن جشن نیست، افزود: باید به فکر باشیم و توجه کنیم که چه هزینه های بزرگی داده ایم؟ چه بدست آوردیم و باید برای آینده چه اقدامی انجام دهیم.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: قرآن تنها هدیه ای است که می تواند راه راست را به ما نشان دهد چرا که این قرآن کریم برای تحقق آرمان های انقلاب و اهداف بلند آن الگوهایی بیان می کند.

وی با بیان اینکه عده ای مرد سر سفره هستند و عده ای مرد صحنه هستند، گفت: این مردان همیشه در صحنه بوده اند که با دست خالی نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: امام راحل دارای افق دید بود که در برابر استکبار جهانی فرزندان شیر خوار را به عنوان سربازان خود به دنیا معرفی کرد. و به دنبال فتح قله‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شاه غول ها را هدف قرار داده بود، افزود: برای امام راحل قول هایی کوچک ارزشی نداشت و اما تنها نظامی را هدف قرار داده بود که مبنای آن استیصال و بیچارگی بود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز برخی به دنبال امام "غایب و قائد" و برخی به دنبال امام "قدیم" هستند، گفت: اما ما باید به دنبال امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشیم اما متاسفانه برخی در گذشته مانده اند.

 انتخابات فرودین ۵۸ بعد سیاسی انقلاب را تبیین کرد

وی بیان کرد: ما باید خود را ارزیابی کینم که آیا در مسیر انقلاب قرار داریم و این انقلابی که برای آن خون های جوانان پاکمان را تقدیم کرده ایم.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: به گفته رهبری باید برای  حفظ و تکامل این انقلاب پنج مرحله را طی کنیم که مرحله اول مرحله انقلاب اسلامی است که در این مرحله عده ای  با ایمان، اخلاص و فداکاری و آنچه را داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و انقلاب اسلامی را پایه ریزی کردند.

وی مرحله دوم تکامل انقلاب را نظام اسلامی دانست و گفت: در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بود که انقلاب اسلامی  به عنوان سیستم، نظام با قانون اسلامی و بر محور تولید پایه ریزی شد که این شروع کار انقلاب بعد سیاسی انقلاب را تبیین کرد.

امام جمعه بیرجند با انتقاد براینکه ما مسلمانان دارای غنی ترین فرهنگ در سطج جهان هستیم، گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار روایت دست نخورده در زمینه طب اسلامی داریم که باید این روایت ها عملی شود.

وی گفت: مرحله سوم نظام اسلامی  جامعه سازی است که باید تک تک افراد جامعه عدالت را در ابعاد گوناگون جامعه پیاده کنند.

انتقاد امام جمعه بیرجند از عملکرد بر خی مسئولان استان

حجت الاسلام رضایی فرهنگ سازی را به عنوان مرحله چهارم انقلاب اسلامی مطرح کرد و بیان داشت: تمدن سازی هدف نهایی انقلاب اسلامی است که عده ای در برخی از مراحل نظام باخته اند و حرکت به سمت خیر و شکوفایی انقلاب امکان ندارد مگر اینکه توسعه ما انسان محور باشد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی برآمده از خون شهداء است که اخیر یکی از یاران با وفای ولایت نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به بیرجند آمده که بنده به عنوان امام جمعه این شهر در جریان این سفر قرار نگرفته ام.

امام جمعه بیرجند ادامه داد:اگر مسئولان استانی مرا در جریان  سفر این یار امام می گذاشتند سفر خودم را به تهران کنسل و به خدمت این فرد بودم.

وی بابیان اینکه مسئولین از سفرسفیر سوئیس برای آبادانی این استان دعوت کرده اند، گفت: مسئولین استان از این آقا برای  خدمت و توسعه این استان استفاده کرده اند ولی من امام جمعه در جریان نبوده ام.

وی با انتقاد از اینکه به عنوان امام جمعه بیرجند از آمدن سفیر سوئیس در تهران و همچنین جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به بیرجند اطلاع نداشته ام، گفت: باید با نظم و برنامه ریزی، کارهای استان را پیش برد تا به دیگران ظلم و جفا نشود.

 وی در پایان خدا محوری، انسان محوری، نظامندی و انسجام مبنی بر اندیشه فلسفی را از ویژگی های تمدن اسلامی  عنوان کرد.

کد خبر 2480601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha