۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

در دهه فجر/

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به مناطق محروم کهگیلویه وبویراحمد

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به مناطق محروم کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بهمنش صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت: این اقدام در راستای حمایت از محرومین و گسترش خدمات رسانی به مناطق محروم در همه مناطق کم برخوردار و دورافتاده استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: خدمات رسانی به دوردست ترین روستاهها و صیانت از سرمایه های دامی و کمک به اقتصاد دامپروری از طریق کاهش هزینه های درمانی دامداران که غالباً قشر محروم جامعه هستند، از افتخارات مجموعه دامپزشکی است.

بهمنش اظهار داشت: با توجه به اینکه مناطق محروم بیشتر از سایر نقاط در معرض ابتلا به بیماری هایی دام و طیور قرار دارند، دام پزشکی استان اقدام به خدمات رسانی رایگان به این مناطق کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح موجب کاهش ابتلای جمعیت دامی در این مناطق به بیماری ها شده و در بهبود وضعیت اقتصادی مردم این مناطق نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد همچنین به دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ديدار با خانواده معظم شهدای دامپزشكي، عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا و شرکت همکاران در مراسم راهپیمائی یوم الله ۲۲ بهمن از جمله مهمترین برنامه های ستاد دهه فجر اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد است.

وی همچنین از در دست اجرا بودن فاز سوم طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دامی این استان خبرداد و گفت: این طرح از ابتدای بهمن آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

بهمنش عنوان کرد: پیش بینی می شود در این طرح ۲۰ هزار راس دام سنگین و ۵۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در استان مایه‌کوبی شوند.

کد خبر 2480620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha