۵ مهر ۱۳۸۲، ۱۰:۵۵

در آستانه سالروز ولادت امام عصر (عج)

نخستين "جشنواره الكترونيكي طوبي "برگزار مي شود

نخستين "جشنواره الكترونيكي طوبي "برگزار مي شود

همزمان با فرا رسيدن ولادت امام زمان (عج) ، نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي ، برگزار مي شود .

 

سيد حميد حسيني ، دبير جشنواره الكترونيكي طوبي ، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي "مهر" در اين مورد اظهار داشت :  پايگاه اينترنتي طوبي، به همت جوانان متعهد و معتقدي كه از طريق  پايگاههاي اينترنتي  فعاليت مذهبي داشته  و از همين طريق نيز، با ديگر جوانان هم كيش و هم اعتقاد خود آشنا شده اند ، راه اندازي شده است  و نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي ، از طريق اين پايگاه برگزار مي شود .
وي با تأكيد بر اينكه اين جشنواره يك جشنواره اينترنتي است ، گفت :  موضوعات و رشته هاي جشنواره در زمينه هاي مختلف فرهنگي ، هنري  و تحقيقاتي است و به گونه اي طراحي شده اند كه تمام اقشار جامعه توان شركت و رقابت را در آن خواهند داشت .
وي با تأكيد بر اينكه ، موضوعات اولين جشنواره الكترونيكي طوبي عبارتند از شخصيت ، غيبت و انتظار فرج امام زمان (عج) ، اظهار داشت : اين جشنواره  در 4 بخش و 9 رشته  برگزار مي شود .
دبير جشنواره الكترونيكي طوبي تصريح كرد : پايگاه اينترنتي طوبي ، دبيرخانه جشنواره است و علاقمندان، تنها از طريق اينترنت مي توانند در اين جشنواره شركت داشته باشند.
حسيني ، زمينه هاي مختلفي چون ، طراحي قالب سايت و وبلاگ ، طراحي و توليد نماهنگ ، طراحي كارت تبريك اينترنتي به مناسبت نيمه شعبان  و طراحي كاغذ ديواري را از موضوعاتي عنوان كرد كه علاقمندان به شركت در جشنواره مي توانند ، در بخش رايانه اي ، ارائه دهنده آثار خود باشند .
وي افزود : در بخش ادبي علاقمندان مي توانند ، شعر ، قطعه هاي ادبي و داستان كوتاه  ودربخش پژوهشي نز، مقالات مربوط به شخصيت امام زمان  را از طريق اينترنت ارسال ، و در نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي ، شركت كنند .
دبير جشنواره الكترونيكي طوبي ، با تأكيد بر اينكه تنها كاربران اينترنت مي توانند در اين جشنواره شركت كنند ، گفت : تمامي آثار تنها از طريق سايت "طوبي" دريافت مي شود و علاقمندان بدون در استفاده از اينترنت ، نمي توانند در نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي شركت كنند .
وي در ادامه گفت : از آنجا كه پيش بيني مي شود تمام كساني كه به اينترنت دسترسي دارند ، با طراحي كامپيوتري و يا تايپ آشنايي نداشته باشند ، دومسابقه نيز براي اين گروه در نظر گرفته شده  تا امكان شركت در جشنواره براي تعداد بيشتري از افراد جامعه فراهم شود .

حسيني ، طراحي يك مسابقه چهار گزينه اي در پايگاه طوبي رايكي از اين تسهيلات عنوان كرد و افزود : علاقمندان مي توانند با پاسخگوئي به سؤالات طرح شده كه به شخصيت و زندگي امام زمان (عج)مربوط مي شود ، در جشنواره شركت داشته باشند .
دبير نخستنين جشنواره الكترونيكي طوبي تأكيد كرد : براي تسهيل شركت در اين رشته و بالا رفتن بازده محتوايي آن ، متني در مورد شخصيت و زندگي حضرت ولي عصر (عج) ، به عنوان منبع مسابقه در سايت ارائه شده است و شركت كنندگان مي توانند پاسخ تمام سؤالات ارائه شده را در متن جستجو كرده و پاسخگوي آنها باشند.
وي همچنين اظهار داشت : مسابقه ديگري كه براي تسهيلات هر چه بيشتر طراحي شده ، مسابقه "پيوندها" است كه  دوستداران شركت در نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي ، مي توانند با جستجو در اينترنت و يافتن سايت هايي كه مربوط به امام زمان(عج) است با ارائه آدرس ، آنها را به دبير خانه جشنواره طوبي معرفي كنند .  در اين بخش،  كساني كه بيشترين آدرس را ارسال كرده باشند ،  به عنوان برگزيده معرفي خواهند شد .
حسيني ، مقاله نويسي را بخش ديگري از مسابقه جشنواره طوبي اعلام كرد و افزود : اين رشته ، براي پژوهشگران و علاقمنداني طراحي شده است كه علاقه و توان تحقيق علمي در مورد ابعاد مختلف وجودي امام زمان (عج) و نگارش مقالات علمي و تحليلي را دارند .
دبير نخستين جشنواره الكترونيكي طوبي يادآورشد : سيستم جمع آوري اين سايت در حال حاضر فعال نيست و اين سيستم از 1 تا 15 مهر ماه ، اين آمادگي را دارد تا آثار علاقمندان را دريافت كند .
وي يادآورشد : فعاليت سايت اينترنتي طوبي ، ساعت 15 مهر ماه ، ساعت 24 ، متوقف شده و امكان ارسال آثار وجود ندارد.
وي با اعلام اينكه 20 مهرماه ، نتايج جشنواره اعلام مي شود گفت : از طرف بانيان اين جشنواره ، سكه هاي بهار آزادي براي برگزيدگان در نظر گرفته شده است ، اما با مشاركت نهادها و مراكز فرهنگي مختلف ، جوايزي چون فضاي رايگان در اينترنت ، سفر زيارتي و ... نيز به ليست جوايز اضافه شده است و انتظار مي رود با مشاركت بيشتر مراكز فرهنگي ، جوايز نيز تنوع بيشتري بيابند .
وي ، دستاوردهاي بسيار مثبتي را براي اين جشنواره عنوان كرد و گفت : بي شك ، اين جشنواره موقعيتي را فراهم مي كند تا علاقمندان به سيره ائمه اطهار (ع) با مطالعه و تحقيق در اين زمينه ، آشنايي بيشتر و عميقي نسبت به آنان پيدا كرده و بي ترديد رابطه عميقي نيز، بين مطالعه كنندگان و ائمه ، ايجاد مي شود .
دبير جشنواره الكترونيكي طوبي تصريح كرد : اين جشنواره ، ابتكاري نو و جديد است و اين امكان را فراهم مي آورد تا همگان، با بهره گيري از امكانات و فناوري هاي روز ، به آگاهي و تعالي رسيده و همچنين الگويي است براي نهادها و سازمان ها تا به نحوي مطلوب از ظرفيت هاي اينترنتي استفاده كنند .
وي ،  ايجاد فرصتي مناسب را براي فاصله گرفتن اقشار مختلف ، به ويژه جوانان  از سايت هاي بيهوده، كه تنها جنبه سرگرمي دارند ومتأسفانه در بسياري موارد نيز غير اخلاقي هستند، از ديگر ويژگي هاي مثبت برگزاري اين جشنواره عنوان و تأكيد كرد : مزاياي بهره گيري اين چنيني از اينترنت بسيار زياد ، ارزنده و سازنده است و اميدواريم اين فرهنگ، در جامعه ما رواج يابد تا از هرز رفتن استعدادها و فعاليت هاي بيهوده و غير اخلاقي كاسته شود .
گفتني است شركت در اين جشنواره هيچ محدوديتي ندارد و همه علاقمندان مي توانند ازبا مراجعه به سايت طوبي ،  ثبت نام كرده و در جشنواره شركت كنند .
علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر و شركت در اين جشنواره مي توانند به آدرس اينترنتي www.toobaa.com مراجعه كنند .

کد خبر 24813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha