۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

وقایع تاریخی انقلاب در فرهنگ سراهای مشهد بازخوانی می شود

وقایع تاریخی انقلاب در فرهنگ سراهای مشهد بازخوانی می شود

مشهد- با هدف به تصویر کشیدن وقایع انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان وقایع انقلاب اسلامی توسط هنرمندان در فرهنگسرای مشهد بازخوانی و به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر فرهنگ سرای زیارت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: وقایعی همچون قیام سربداران، واقعه ۲۳آذر ماه ۵۷، قیام مسجد گوهر شاد و  واقعه ۱۰ دی ۵۷ از جمله وقایع تاریخی تأثیر گذار در شکل گیری انقلاب است که با همکاری هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

سید عباس علی وهاب زاده در این رابطه اظهار داشت: نمایش آیینی «طلیعه ظهور» با هدف به تصویر کشیدن حوادث تاریخی انقلاب از ویژه برنامه های دهه فجر است که از ۱۲ بهمن ماه جاری به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای زیارت واقع در پارک وحدت برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی جوانان و نسل جدید انقلابی با حوادث قبل و پس از انقلاب دانست و گفت: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به آشنایی جوانان از حوادث قبل و بعد از انقلاب بیشتر می شود.

وی ادامه داد: تصویر کشیدن وقایع انقلابی در قالب نمایش به روشن کردن حقایقی که دشمن در پی کتمان و سیاه نمایی آن است کمک می کند.

وی ادامه داد: در این برنامه ها تلاش شده تا وقایع تاریخی بدون هیچگونه بزرگ نمایی و تغییر در ریزترین جزئیات آن به تصویر کشیده شود.

دستاورد های علمی انقلاب به نمایش در می اید

مدیر فرهنگ سرای علوم و نجوم مشهد نیز از به نمایش گذاشتن دستاورد های علمی کشور در قالب همایش های علمی و متنوع خبر داد.

سیدحسین حسینی بیان کرد: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است و لذا بر همین اساس فرهنگسرای علوم و نجوم تعداد ۱۰ عنوان برنامه ویژه نوجوانان، جوانان و دانشجویان برگزار می کند.

وی با بیان اینکه به همین مناسب برنامه های ویژه ای در تعداد ۵۰ مدرسه سطح شهر برای دانش آموزان مقطع دبیرستان با موضوع «تور و زنگ انقلاب» برگزار می شود ادامه داد: برنامه «کاروان انقلاب» نیز از جمله برنامه های ویژه کودکان است که در تعداد در ۱۲۰ مدرسه سطح شهر مشهد و با محوریت برگزاری جشن ها، شعر و سرودهای انقلابی و معرفی چهره های شاخص و اثرگذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حسینی افزود: همایش «اکران دست آورد های علمی کشور» با حضور خانواده های شهدای علمی، اساتید و دانشجویان و با هدف معرفی و تبیین پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی در دانشگاه فردوسی مشهد، برپایی «تور هویت بخشی علمی» ویژه دانش آموزان و دانشجویان با حضور کارشناسان و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد و برگزاری مسابقه ای تحت عنوان «دومینوی انقلاب» که در تاریخ ۲۲ بهمن برگزار می شود از جمله برنامه های این فرهنگسرا در این ایام است.

وی ادامه داد: مسابقات دانش آموزی، اردو های توجیهی سفیران عرصه علم و فناوری، ساخت ۱۰ عدد ماکت حجمی در ابعاد بزرگ برای استفاده در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از دیگر برنامه های تدارک دیده برای دانش آموزان و دانشجویان در این ایام باشکوه است. 

کد خبر 2483628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha