۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

سردار شاهچراغی در گفتگو با مهر:

شهدا واقعيت های فرهنگی و اعتقادی كشور هستند

شهدا واقعيت های فرهنگی و اعتقادی كشور هستند

دامغان - فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بيان اينكه شهدا واقعيت های فرهنگی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ايران هستند گفت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و بايد راه آنان را ادامه دهيم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از دبیرخانه اجلاسیه سرداران و ۶۱۷ شهید شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه شهدا از باب ترویج افكار این ستارگان پرفروغ است و گردآوری آثار آن ها باید تداوم و استمرار پیدا كند.

وی با بیان اینكه شهدا انسان های متفاوت و ممتازی بوده اند اضافه كرد: نوع اقدامات شهدا از زندگی خصوصی، حضور در حماسه عظیم دفاع مقدس، وصیت نامه و قلم های آنان از دیگر انسان های روی زمین متفاوت است و توانستند به مراتب والا كه همان شهادت است نائل شوند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینكه كار و برنامه ها درباره شهدا باید اثرگذار باشد خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت هنر شامل كتاب، آثارحجمی، نمایشی و ... كه مخاطب می تواند آن را ببیند و بشنود در ترویج فرهنگ شهید و شهادت استفاده شود و برای انتقال موثر پیام و نشر آثار در مسیر شهدا گام برداریم.

سردار شاهچراغی با یادآوری اینكه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری اجلاسیه سرداران و سه هزار شهید استان سمنان از یك دهه قبل شروع شد تصریح كرد: طی این مدت با همفكری و هم اندیشی اقدامات خوبی در راستای خدمت به شهدا انجام گرفت.

وی به نقش رزمندگان دامغانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره داشت و اظهار داشت: ایثارگران و شهدای شهرستان در جنگ تحمیلی حضوری فعال داشتند كه می توان به عملیات والفجر ۸ و مرصاد اشاره كرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: در عملیات غرورآفرین مرصاد رزمندگان دامغانی با حضوری جانانه منافقان كوردل را زمینگیر كردند و مانع از پیشروی آنان شدند.

سردار شاهچراغی در خاتمه گفت: در این مقطع از زمان كه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم بهترین كار عمل به معروف و توجه به بیانات ارزشمند ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

کد خبر 2483892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha