۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷

گران پاشا:

بیش از یک میلیون تن کالا در خط آهن شمال تخلیه و بارگیری شد

بیش از یک میلیون تن کالا در خط آهن شمال تخلیه و بارگیری شد

ساری - مدیرکل راه آهن شمال گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار تن انواع کالا در راه آهن شمال تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گران پاشا بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت دهه فجر در جمع مسئولان استان مازندران در ساری افزود: این درحالیست که تناژ تخلیه و بارگیری مصوب سال جاری بیش از یک میلیون و ۴۵۵ هزار تن است که در ۹ ماه اول امسال بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار تن محقق شد.

وی اظهار داشت: اجرای ۱۱ مورد پل باکسی جهت تبدیل گذرگاه های حادثه خیز به گذرگاه غیر همسطح برای حفظ جان شهروندان، اجرای ۴ مورد پل هوایی روگذر و تبدیل چند مورد گذرگاه بدون مستحفظ به گذرگاه با مستحفظ و بازدید و کنترل مرتب گذرگاه ها و نصب علائم هشداردهنده و بستن گذرگاههای غیر مجاز از جمله اقدامات راه آهن در سال جاری است.

وی  به بازسازی و نوسازی خطوط اشاره کرد و گفت: از سالهای گذشته که تاکنون بیش از ۳۵۰ کیلومتر از خط آهن شمال از گرمسار الی گرگان بازسازی اساسی شده است.

گران پاشا یادآور شد: ایجاد فضای سبز در حریم راه آهن بطول ۶ کیلومتر در شهر ساری و همچنین ۶ کیلومتر در شهر قائمشهر با مشارکت شهرداری ها که نتایج بسیار مثبتی در خصوص کاهش برخوردعابرین و قطارداشته است.

مدیرکل راه آهن شمال افزود: احداث سکوی مسافری آزادمهر جهت سوار و پیاده نمودن مسافرین منطقه آزادمهر و دانشجویان دانشگاه پل سفید، تفکیک بالاست پل ها، احداث خط فرعی فولاد البرز ایرانیان، اجرای دیوار حریم به طول ۱۴۰۰ متر در بلاک ساری- گونی بافی از بلاک های بحرانی این اداره کل از دیگر خدمات استت.

وی اظهار داشت: بهینه سازی سیستم روشنایی محوطه ایستگاه راه آهن در ساری، توسعه و نوسازي سردرب اداره کل راه آهن شمال، سلامت سنجی پل ورسک، فاری و کابل کشی فیبر نوری در محوطه اداره کل، بازسازی سکوی مسافری ایستگاه های شیرگاه و بهشهر از دیگر دستاوردهاست.

وی تصریح کرد: همچنین نقاط حادثه خیز وبرنامه ریزی برای کاهش خطر با تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در نقاط پر خطر شناسایی شد.

کد خبر 2485740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha