۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۵۸

چراغ هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روشن شد

چراغ هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روشن شد

موسسه صبا، شامگاه امروز 14 بهمن ماه شاهد حضور جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی و مسئولانی بود که همراه با کیکی به مناسبت تولد یک جشنواره متفاوت از سال های گذشته به بزرگترین فضای نمایشگاهی کشور آمده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه امروز 14 بهمن ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره در بخش اصلی آن که البته به شکل غیر رقابتی برگزار شده است، 1100 اثر از 700 هنرمند به نمایش درآمده است که این آثار از سوی انجمن های هنری در شاخه های 9 گانه هنرهای تجسمی انتخاب شده و برای ارائه در این دوره از جشنواره ارسال شده است.

این آثار که اغلب به هنرمندان مطرح و شناخته شده در هر رشته از هنرهای تجسمی کشور اختصاص دارد، از امروز 14 بهمن ماه تا 12 اسفندماه روی دیوار بزرگترین فضای نمایشگاهی آثار هنری در کشور خواهد بود.

در مراسم افتتاح این جشنواره چهره های شناخته شده ای از هنرمندان پیشکسوت رشته های تجسمی حضور داشتند که قباد شیوا، کامبیز درمبخش، محمد فرنود، کیانوش غریب پور، علی رشیدی، مصطفی اسداللهی، بهمن عبدی، مسعود شجاعی طباطبایی و بهزاد شیشه گران از آن جمله بودند و کیکی نیز به مناسبت تولد این جشنواره متفاوت در مراسم افتتاحیه بریده شد.

افتتاحیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

این دوره از جشنواره با تفاوت هایی نسبت به دوره های گذشته برگزار شده است که به زعم مسئولان آن، غیر رقابتی بودن، خارج کردن آن از شکل دانشجویی و تبدیل آن به نمایشگاهی برای عرضه آثار هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت هر رشته و مشارکت انجمن های هنری در انتخاب این آثار و برگزاری  جشنواره  از جمله تفاوت های این دوره از جشنواره با دوره های قبلی آن است.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در 9 رشته کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی، پوستر و نگارگری برگزار شده است که نمایشگاه بخش اصلی آن در موسسه فرهنگی وهنری صبا قرار دارد وبخش های جنبی آن شامل نمایشگاه آثار هنرمندان با موضوع «پیامبر مهربانی» در خانه هنرمندان ایران و بخش ویژه نمایشگاه آثار هنر انقلاب، دفاع مقدس و ایثار وشهادت نیز در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است.

این جشنواره تا 12 اسفندماه ادامه دارد.

کد خبر 2486892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha