۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۱

پس از ۵۵ سال صورت گرفت؛

بازگشت هارپر لی به جهان ادبیات/ آیا فیتزجرالد اشتباه می‌کرد؟

بازگشت هارپر لی به جهان ادبیات/ آیا فیتزجرالد اشتباه می‌کرد؟

هارپر لی نویسنده مشهوری که به خاطر تنها کتابش «کشتن مرغ مقلد» شهرتی جهانی دارد، ۵۵ سال پس از انتشار آن، کتاب جدیدش را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان.پی.آر، اسکات فیتس جرالد زمانی گفته بود که قدم دوم در زندگی آمریکایی معنا ندارد، اما اکنون به نظر می‌رسد بانوی ۸۸ ساله این عقیده را به چالش گرفته باشد. هارپر لی که تاکنون تنها یک کتاب یعنی «کشتن مرغ مقلد» را آن هم ۵۵ سال پیش منتشر کرده، اکنون رمان دومش را با عنوان «برو یک نگهبان بگذار» در تابستان پیش رو منتشر می‌کند.

ناشر هارپر لی با اعلام خبر انتشار کتاب جدیدی از این نویسنده سالخورده، اعلام کرد این کتاب در ماه جولای وارد بازار کتاب می‌شود. با این حال کتاب جدید هارپر لی، اثری است که او پیش از «کشتن مرغ مقلد» آن را نوشته و تازه قصد انتشارش را پیدا کرده است.

هارپر لی تاکنون فکر می‌کرد دستنوشته این کتاب گم شده اما وکیلش این کتاب را سال پیش پیدا کرد. جاناتان برنهایم ناشر خانم لی که حق انتشار این کتاب را در اختیار دارد، انتشار این کتاب را رویدادی ادبی خوانده است.

وی گفت: این خیلی هیجان انگیز است، مردم منتظر هستند و مدت‌ها منتظر بودند تا احتمالاً رمان دیگری از این نویسنده را بخوانند و این واقعاً شگفت‌انگیز است که حالا یک رمان دیگر که تازه پیش از نوشته شدن «کشتن مرغ مقلد» نوشته شده و در واقع به همان داستان می‌پردازد، منتشر شود.

برنهایم گفت: خواندن این رمان شبیه دنباله «کشتن مرغ مقلد» است. داستان این رمان ۲۰ سال پس از آن رخ می‌دهد که کتاب اول روایت می‌کند؛ وقتی ژان لویی که بیشتر به عنوان اسکات شناخته می‌شود، به شهر زادگاهش در آلاباما باز می‌گردد تا دیداری تازه کند.

برنهایم گفت هارپر لی این دستنوشته را به تای هاف ویراستار لیپینکات که ناشر اصلی کتاب‌هایش است، داده بود. همان زمان خانم هاف از او خواست تا او رمان دیگری بنویسد که از زاویه دید شخصیت اصلی یعنی ژان لویی در قالب یک دختر جوان نوشته شود. بنابراین هارپر لی این نسخه را کنار گذاشت و یک رمان کاملاً جدید نوشت که «کشتن مرغ مقلد» شد.

چارلز شیلد نویسنده بیوگرافی خانم هارپر لی با عنوان «مرغ مقلد» می‌گوید برای نوشتن این کتاب زندگینامه، تحقیقات زیادی کرده و به منابع مختلفی مراجعه کرد تا بتواند رمان دیگری از وی پیدا کند اما کسی چنین اطلاعی نداشت.

او این را اتفاق نادری خواند که مخاطبان بتوانند بار دیگر صدای خانم لی را در حالی که هنوز خیلی جوان بود و تازه از دانشگاه آلاباما بیرون آمده بود، بشنوند.

ناشر کتاب نیز گفته این کتاب بدون کوچکترین تغییری منتشر می‌شود و او قصد دارد تا کتاب «برو یک نگهبان بگذار» را در تیراژ ۲ میلیون نسخه منتشر کند چون می‌داند استقبال از این کتاب فوق‌العاده خواهد بود.

خانم لی برای نوشتن «کشتن مرغ مقلد» برنده جایزه پولیتزر شد و این کتاب تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته و جزو کتاب‌هایی است که با وجود گذشتن بیش از نیم قرن از انتشارش هنوز بازچاپ می‌شود.

کد خبر 2487005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha