۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

حجت‌الاسلام مختاری:

فعالیت پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب بین‌المللی است

 فعالیت پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب بین‌المللی است

بیرجند- رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:از اهداف دانشگاه بیرجند، بین‌المللی‌سازی این دانشگاه بوده که در این راستا فعالیت پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز کاری صددرصد بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پژوهش میان دانشگاه و پژوهشکده مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهارکرد: : تفکرات افراطی که در گروه تشیع و اهل تسنن به چشم می‌خورد یکی از توطئه‌های استکبار جهانی به ویژه انگلیس است.

وی با اشاره به ایجاد پژوهشکده‌ای تحت عنوان فقه و حکومت اسلامی بیان کرد: برای فعالیت در این پژوهشکده گروهی مجرب و تحصیل را جذب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه یکی از اهداف مجموعه دانشگاه بیرجند، بین‌المللی‌سازی این دانشگاه است، افزود: اینکه دانشگاه‌های ما در راستای بین‌المللی‌سازی خود اقدام می‌کنند امیدبخش بوده و باید در بحث پژوهش و آموزش بین‌المللی نیز دانشگاه‌‌ها وارد شوند.

رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از فعالیت‌های پژوهشگاه تقریب مذاهب، انجام مطالعات همه‌جانبه در تمام عرصه‌های دینی به صورت تقریبی است.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه پژوهشگران از جمله فرهیختگان، دانشگاهیان و اساتید هستند، اظهارداشت: این افراد باید به این موضوع که ۹۰ درصد عقاید و باورهای مسلمانان مشترک است توجه کنند که در این راستا پژوهشگاه تقریب مذاهب وظیفه شفاف‌سازی را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: وجود فضا و افراد فرهیخته از ظرفیت‌‌های دانشگاه بیرجند بوده که در این راستا تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزش و پژوهش میان دانشگاه بیرجند و پژوهشکده مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب منعقد شده است.

تقریب مذاهب در سند آمایش استانها محور توسعه قرار گیرد

معاون برنامه‌ریزی و اجرایی تقریب مذاهب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند همکاری همه جانبه‌ای را در زمینه تقریب مذاهب داشته است، گفت: این همکاری در سایر نقاط کشور متفاوت بوده و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

محمدرضا گلرو بیان کرد: حوزه اصلی عملکرد تقریب مذاهب حوزه بین‌المللی بوده لذا بیشتر فعالیت‌های تقریب مذاهب در داخل با هدف عرضه به خارج از کشور طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: برای ورود به بحث پژوهشگاه باید دوره‌های پژوهش‌محور را برای جذب دانشجو از خارج کشور اجرایی کنیم.

گلرو با بیان اینکه در کشور ۱۳ استان به عنوان استان‌های هدف در بحش تقریب مذاهب انتخاب شده است، بیان کرد: تقریب مذاهب باید در سند آمایش سرزمین این استان‌ها محور توسعه قرار گیرد.

وی افزود: در آمایش سرزمین باید بخش زیادی از دغدغه‌های آمایش سرزمین، تقریب مذاهب قرار گیرد.

گلرو یادور شد: در این راستا تقریب مذاهب در سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 2487597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha