۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۰

حجت الاسلام یعقوبی:

تقویت نخبه شناسی و نخبه پروری مسئولان مانع از فرار مغزها می شود

تقویت نخبه شناسی و نخبه پروری مسئولان مانع از فرار مغزها می شود

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تقویت نخبه شناسی و نخبه پروری از سوی مسئولان مانع از فرار مغزها به کشورهای خارجی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب مراسم تجلیل از نخبگان و جوانان برتر خراسان شمالی با حضور مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و جوانان نخبه استان همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم با تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هنر امام خمینی(ره) رهبری انقلاب بود که توانست هویت مسلمانان ایرانی را نشان دهد که ایران ملتی هوشیار دارد.

وی تولید علم، صنعت، فناوری های پیشرفته و ... را  نمونه ای از نخبه پروری در کشور دانست و افزود: تک تک مسئولان باید نخبه شناسی و نخبه پروری را تقویت و نگهداری کنند تا بیگانگان برای فراهم کردن ابزار کارهای این گروه تلاشگر آنها را جذب خود نکنند و از این طریق سدی برای توسعه کشور شوند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی تقویت نخبه شناسی و نخبه پروری از سوی مسئولان مانع از فرار مغزها به کشورهای خارجی می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با ۳۰ میلیون نفر جمعیت هفت میلیون بشکه  صادرات نفت داشته در حالی که اکنون با ۸۰ میلیون نفر جمعیت به یک میلیون بشکه هم نمی رسد.

محمدرحیم نوروزیان گفت: مصرف مواد غذایی، وضعیت بهداشت، گاز رسانی و موارد دیگر همه با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر پیدا کرده است که شناسایی و شکوفا شدن نخبگان هم یکی از این موارد است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به سخن رهبر انقلاب اسلامی که نخبگان ترکیبی از هوش، استعداد، همت برجسته و صبر و حوصله ای تحسین برانگیز هستند، گفت: نخبگان خراسان شمالی در زمینه های علمی، ورزشی و سیاسی در استان به خوبی درخشیدند.

رشید لمیر افزود: زکات دانش و نخبگی باید در مسیر صحیح و مشخص باشد چرا که شهدای ما در علوم هسته ای این انفاق را به خوبی به دنیا نشان داده اند.

در پایان این مراسم از ۱۲ نخبه خراسان شمالی دارنده مدالهای طلا و برنز در رشته های ورزشی، علمی و سیاسی تقدیر شد.

کد خبر 2487929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha