۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰

حجت الاسلام یعقوبی:

ارزش ها و دستاوردهای انقلاب برای نسل های جدید تبیین شود

ارزش ها و دستاوردهای انقلاب برای نسل های جدید تبیین شود

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل های جوان تشریح و تبیین شود تا فعالیت های انحرافی دشمنان در این زمینه خنثی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر شنبه در هفتمین روز از دهه مبارك فجر در گردهمایی فرماندهان و پیشكسوتان دوران دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان این که یکی از عوامل اصلی پیروزی ملت در دفاع مقدس رهبری صادق دفاع مقدس بود، اضافه کرد: پیشكسوتان دوران دفاع مقدس در یك مقطع زمانی مدیریت جبهه حق علیه باطل را با صداقت به عهده داشتند.

وی با اشاره به اینكه صداقت به معنای همسو بودن رفتار و گفتار است، گفت: كسانی كه در دوران دفاع مقدس و برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی سرمایه گذاری كردند انسان های صادق بودند.

امام جمعه بجنورد جوهر پیروزی ملت در دوران دفاع مقدس را صداقت دانست و تصریح كرد: هرگاه ملتی رهبر و رهروان صادق داشته باشد به طور حتم پیروز خواهد شد كه در دوران دفاع مقدس نیز رهبری صادق كشور ما منجر به پیروزی شد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس سبب شد تا آوازه انقلاب، اقتدار و غیرت دینی ملت ما به سرتاسر دنیا برسد و جهانیان متوجه شوند که ملت ایران همواره در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین به پیشكسوتان دوران دفاع مقدس توصیه كرد تا خاطرات تلخ و شیرین آن زمان را ثبت كنند تا نسل جوان از تجربیات آنان بهره مندی لازم و كافی را داشته باشند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان افزود: فرماندهان و پیشكسوتان دوران دفاع مقدس حافظ ارزش های انقلاب هستند و باید از انحراف و تحریفاتی كه وارد انقلاب می شوند مراقبت كنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: باید ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل های جوان تشریح و تبیین شود تا فعالیت های انحرافی دشمنان در این زمینه خنثی شود.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این گردهمایی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: هم اكنون ۴۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۵ نقطه از استان به خاك سپرده شدند.

سرهنگ احیاء محمد امیری با اشاره به اینكه انتقال ارزش های دفاع مقدس برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر در ۴۰ دانشگاه استان معارف دفاع مقدس توسط ۲۹ استاد مجرب تدریس می شود.

وی همچنین از آمادگی اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس در خصوص ثبت خاطرات فرماندهان و پیشكسوتان استان در زمان دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این گردهمایی از كتاب"خاك، خون، خاطره" منتخب چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در خراسان شمالی رونمایی شد.

کد خبر 2489234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha