۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

گزارش مهر از برلین –2

مذاکره با رییس جشنواره فیلم های اسلامی/ بخش خصوصی به برلین نیامد

مذاکره با رییس جشنواره فیلم های اسلامی/ بخش خصوصی به برلین نیامد

آرش امینی سرپرست غرفه سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین اعلام کرد با رییس جشنواره فیلم‌های اسلامی مذاکراتی مستقیم انجام شده تا بخشی با این نام در بخش بین الملل جشنواره فیلم برلین ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین، آرش امینی سرپرست غرفه سینمای ایران در بازار فیلم شصت پنجمین جشنواره فیلم برلین با اشاره به سیاست های جدید سازمان سینمایی در این دوره از جشنواره فیلم برلین گفت: در این دوره از جشنواره تمامی شرکت های سینمایی حاضر در این جشنواره در یک غرفه و با نام چتر سینمای ایران گرد هم آمده اند. این ایده در زمان حضور در جشنواره فیلم کن به ذهن من رسید.

آرش امینی بیان کرد: با توجه به اینکه در دوره های قبل هر کدام از غرفه های سینمایی به صورت پراکنده در بازار حضور داشتند و علاقمندان به سینمای ایران برای پیدا کردن غرفه های مختلف با مشکل مواجه می شدند، تصمیم گرفتیم تا در بازار فیلم برلین در یک غرفه واحد دور هم جمع شده و به معرفی سینمای ایران بپردازیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال از سوی گروه های حاضر در بازار فیلم برلین همراه شد و در حال حاضر موسسه رسانه های تصویری با مدیریت علی قاسمی، سوره سینما با سرپرستی سهیل جهان بیگلری، معاونت بین الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رمضانی و چنگیز حسنی و بخش بین الملل بنیاد سینمایی فارابی با سرپرستی وحید اسفندیاری در یک غرفه دور هم جمع شده ایم. در چنین شرایطی علاقمندان با حضور در یک غرفه با محصولات شرکت های مختلف سینمای ایران مواجه شده و به راحتی با هرکدام از این شرکت کنندگان گفتگو می کنند.

امینی با اشاره به اینکه در این غرفه 60 فیلم سینمایی ارائه شده است، توضیح داد: اکثر فیلم های ارائه شده تولید سال های 2008 تا 2015 است، همچنین پوسترهای ارائه شده برای فیلم ها به خوبی و با توجه به مضمون فیلم طراحی شده است.

وی با اشاره به سیاست های جدید سازمان سینمایی در جشنواره فیلم برلین، بیان کرد: یکی از اهدافی که در این دوره دنبال می کنیم، انتخاب و جذب فیلم برای حضور در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر است. هیات انتخاب این بخش مشتکل از مرتضی رزاق کریمی، سعید نوری و رضا درستکار در برلین حضور دارند و با تماشای جدیترین فیلم های روز سینمای جهان برای حضور این فیلم ها در جشنواره فیلم فجر از صاحبان فیلم دعوت می کنند.

آرش امینی

وی با اشاره به فعالیت های غرفه سینمای ایران در بازار فیلم برلین توضیح داد: خوشخبتانه با برنامه ریزی های انجام شده هرکدام از حاضران در غرفه مسئولیتی را برعهده دارند و با برنامه ریزی مناسب تلاش می کنیم تا به اهداف خود در سینما دست پیدا کنیم.

امینی گفت: ما در این دوره از بازار فیلم برلین، بخش های مختلفی را دنبال می کنیم. یکی دیگر از مهمترین برنامه های ما توجه به جشنواره فیلم های کشورهای اسلامی است که با مسئول این جشنواره صحبت هایی را انجام داده ایم تا یک بخش با این نام در جشنواره فیلم برلین قرار دهیم.

سرپرست غرفه سینمای ایران در پایان تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در چنین بازارهایی بسیار اهمیت دارد، اما متاسفانه هرچند ما از بسیاری از شرکت های خصوصی فیلم در ایران برای حضور در این جشنواره دعوت کردیم اما هیچ پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم، سازمان سینمایی تمایل بسیاری دارد تا بخش خصوصی در چنین بازارهایی حضور داشته باشد، اما متاسفانه نمی دانم چرا بخش خصوصی این دعوت ها را نپذیرفتند. البته شاید یکی از علت های بی علاقه بودن بخش خصوصی به حضور در جشنواره خود جشنواره فیلم برلین باشد. چرا که در جشنواره فیلم کن ایران نوین فیلم دعوت ما را پذیرفت و در جشنواره حضور پیدا کرد.

کد خبر 2489238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha