۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

در دهه فجر انقلاب اسلامی/

اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رفسنجان افتتاح شد

 اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رفسنجان افتتاح شد

رفسنجان - اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی رفسنجان همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر شنبه در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: مراکز فوریت های اجتماعی مأموریت دارند با برنامه ریزی، پیشگیری و تفکر سلامت محور را در جامعه ایجاد کنند.

عباس صادق زاده افزود: امروزه شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی هستیم که به شکلی در جامعه افزایش یافته و راه مقابله با این گونه آسیب های مخرب در جامعه راهکارهای علمی و نو است.

این مسئول تصریح کرد: بهترین افرادی که در سلامت فرد اثر گذارند خانواده هستند و باید تفکر سلامت محور در بین خانواده ها ترویج دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: اورژانس اجتماعی رفسنجان دهمین مرکز فوریت های اجتماعی استان کرمان است که فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم با همدلی و همت مسئولین شهرستان رفسنجان در آینده ای نزدیک ارتقاء این مرکز را شاهد باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به آسیبهای روحی و روانی در جامعه، گفت: این بیماری ها سخت تر از بیماری های جسمی است و دستگاه های مختلف باید در این زمینه کمک کنند.

حسین آذین در این زمینه ابراز داشت: افراد گام مهم در این مسیر آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و تعامل بین دستگاه های مختلف است.

وی سر منشاء بسیاری از این اختلالات را اختلال اخلاقی دانست و افزود: بسیاری از آنها به علت عدم مهارت در مسائل مختلف است که باید با برنامه ریزی سعی شود جامعه ای سالم داشته باشیم.

سرپرست اداره بهزیستی رفسنجان نیز در این مراسم گفت: هدف از تاسیس اورژانس اجتماعی ۱۲۳ کنترل و کاهش آسیب‌ها و بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

محمود حیدری افزود: خدماتی که این اورژانس ارائه می‌دهد شامل ارائه خدمات به افرادی دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، کودکان خیابانی، همسران آزار دیده، معلولان و سالمندان آزاردیده، دختران و پسران فراری، زوجین متقاضی طلاق می‌شود.

کد خبر 2489446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha