۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۳۸

رکنی خبر داد:

بهره برداری از ۱۳۰۰ پروژه آب و خاک در کشور

بهره برداری از ۱۳۰۰ پروژه آب و خاک در کشور

گلوگاه - معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۱۳۰۰ پروژه در بخش خاک و آب در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شد که دهه فجر سال جاری در حال بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار روستای قلعه پایان گلوگاه در گفتگو با خبرنگاران به پروژه های مختلف در مازندران همچون حوزه دام و طیور، آبیاری قطره ای و بخشی از فعالیت هایی که تولید را در بخش کشاورزی شکوفا می کند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بهینه کردن آب و افزایش تولید محصولات یکی از برنامه های اصلی وزارت کشاورزی است، افزود: نمایندگان مجلس در خصوص این طرح ها حمایت های جدی و دولت اعتبارات خوبی در این خصوص قرار داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استقبال کشاورزان در خصوص بهینه کردن بهره وری آب و افزایش تولید محصولات، اذعان داشت: خوشبختانه نتیجه حمایت جدی نمایندگان مجلس، اختصاص اعتبارات توسط دولت و استقبال کشاورزان در این خصوص موجب افزایش عملکرد شد و همچنین بخشی از اراضی که تاکنون امکان زیر کشت نبود با صرفه جویی از این محل، انجام شد.

رکنی خاطرنشان کرد: بخش اعظم پروژه های آبیاری تحت فشار را دولت مورد حمایت قرار می دهد که این امر موجب تشویق کشاورزان و سرمایه گذاران است.

وی در خصوص اجرای آبیاری تحت فشار، گفت: برای اجرای آبیاری قطره ای ۸۵ درصد از اعتبار مورد نیاز بصورت بلاعوض توسط دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی سهم مازندران برای آبیاری قطره ای را سه هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در بخش های دیگر تولید دام و طیور بدنبال کاهش هزینه هستیم.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه بزرگ خوراک دام و طیور در منطقه، گفت: این طرح می تواند در یکی از حلقه های پیوسته زنجیره ای که تعریف شده برای کاهش هزینه ها و افزایش تولید قرار گیرد.

رکنی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون تن تولید گوشت مرغ داریم، اظهارداشت: خوشبختانه با این میزان تولید ورود به بازارهای بین المللی فراهم شده است.

کد خبر 2489736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha