۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۳

سعیدی:

نخبگان برای اثبات توانمندی های خود نیاز به حمایت مسئولان دارند

نخبگان برای اثبات توانمندی های خود نیاز به حمایت مسئولان دارند

سنندج- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: نخبگان استان برای اثبات توانمندی های خود نیاز به حمایت مسئولان دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد سعیدی شامگاه شنبه در نشستی که به منظور رونمایی از محصولات چهار واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری در سالن شهدای گمنام استانداری و با حضور استاندار تشکیل شد، گفت: زمینه فعالیت پارک در سه حوزه کشاروزی، معدن و فناوری است.

وی عنوان کرد: در حوزه معدن متاسفانه در استان فعالیت و اقدام چشمگیری توسط پارک علم و فناوری انجام نشده ولی در حوزه های کشاورزی و فناوری اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: متاسفانه تفاهم نامه هایی هم با تعدادی از دستگاه های اجرایی منعقد کردیم در حد تفاهم نامه باقی مانده است و در این راستا موفقیتی کسب نکرده ایم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ شرکت در استان متقاضی پذیرش در پارک بودند، بیان کرد: از این تعداد شرکت متقاضی ۶۰ شرکت پذیرش شدند و ۱۲۰ شرکت هم در انتظار پذیرش اند و ۲۰ شرکت هم به دلیل نداشتن شرایط لازم مورد تایید قرار نگرفتند.

سعیدی ادامه داد: تا بهمن ماه امسال ۷ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی، ۱۵ شرکت آی سی تی، ۸ شرکت در حوزه مکانیک و ۱۴ شرکت هم در سایر حوزه ها در پارک علم و فناوری استان پذیرش شدند.

وی به آمار اشتغال زایی ۳۰ واحد فناور دارای ماهیت حقوقی اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ نفر در این تعداد واحد فناور به صورت تمام وقت و ۷۱ نفر هم پاره وقت مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: فعالیت ها و خدمات مرکز رشد پارک علم و فناوری شامل  برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه، تشکیل جلسات، برگزاری کارگروه های ارزیابی و تخصصی است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان اعلام کرد: ۵۰۰ هکتارزمین  برای احداث شهر دانش در استان توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.

سعیدی شهردانش را بزرگ ترین و ماندگارترین قدم در مسیر توسعه استان خواند و ادامه داد: در شهر دانش مرکز کارآفرینی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه کارآفرینی احداث خواهد شد.

وی از عدم حضور تعدادی از مدیران دستگاه های مرتبط با محصولات تولیدی این چهار واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان گلایه کرد و اظهارداشت: انتظار می رفت مسئولان دستگاه های اجرایی در این جلسه شرکت کنند که متاسفانه هیچ کدام حضور پیدا نکردند.

وی بیان کرد: برای نشان دادن توانمندی های خود به سایر استان ها نیاز به همکاری و حمایت مدیران دستگاه های اجرایی استان داریم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: قرار بود از سوی صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیون تومان به یکی از شرکت های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کند که بعد از آمد و رفت های فراوان تنها ۵۰ میلیون تومان این مبلغ را اختصاص دادند.

سعیدی اضافه کرد: هنوز به متخصصان و نخبگان استان اعتماد و باور کافی از سوی دست اندرکاران در خارج از استان وجود ندارد لذا باید در ابتدا توانمندی خود را به آنها ثابت کنیم.

کد خبر 2489766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha