۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۴

رکنی خبر داد:

بهره برداری از ۸۰۰ طرح دام و طیور در دهه فجر

بهره برداری از ۸۰۰ طرح دام و طیور در دهه فجر

گلوگاه - معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر بیش از ۸۰۰ طرح در حوزه دام و طیور داریم، گفت: تعدادی از این طرح ها در استان مازندران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه خوراک دام شهرک صنعتی تیله نو گلوگاه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه با توجه به زنجیره طیور بسیار برای وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند و مهم است، اظهارداشت: در بخش طیور بدنبال افزایش بهره وری، کاهش هزینه و حضور در بازارهای جهانی هستیم که این امر با تعریف زنجیره های تولید مناسب در سراسر کشور امکانپذیر می شود.

وی یکی از سیاست های کاری وزارت جهاد کشاورزی را تقویت زنجیره های طیور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر با تولید دو میلیون تن تولید مرغ می توانیم در بحث صادرات ورود پیدا کنیم که برای این امر باید زنجیره های صادراتی در کشور را تقویت کنیم.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین تولید و مصرف مرغ در کشور حدود ۲۵ کیلو گرم است، افزود: این آمار نشان می دهد الگوی غذایی مردم بسمت استفاده بیشتر از پروتئین سفید است که به لحاظ بهداشت تغذیه جایگاه بسیار خوبی دارد.  

رکنی با اشاره به اینکه امیدواریم با اصلاح زیر ساخت ها در بخش طیور حضور در بازارهای جهانی را پر رنگ تر کنیم، تصریح کرد: با توجه به تامین نیاز امروز کشور، تولیدکنندگان طیور بدنبال تولید برای صادرات هستند.

وی تصریح کرد: دنیا در صنعت طیور در بخش لاین، اجداد و اصلاح نژادی که در حلقه های بالایی این صنعت هستند، هر روز قدم های برداشته می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران در بحث تولید مرغ لاین جزء معدود کشورهاست، گفت: باید با توجه به داشتن مرغ لاین در کشور بدنبال تولید ثروت بود و بخشی از نیازهای تامین جوجه یکروزه و گوشت سفید را از این محل تامین کنیم.

رکنی با بیان اینکه نیاز به ژنتیک پیشرفته در صنعت طیور داریم، اظهارداشت: امیدواریم با اقدامات تکمیلی در صنعت مرغ لاین بخشی از تولید را از این محل تامین کنیم.

وی تصریح کرد: یک دهه از کشور از مرغ لاین تامین می شد و مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون تولیدات دامی با بیان اینکه در صنعت مرغ کشور به خودکفایی رسیده است، اذعان داشت: تولیدکنندگان باید در صنعت مرغ حداکثر بهره وری را داشته باشند.

رکنی در خصوص صادرات کشاورزی بویژه مرغ به کشور روسیه، گفت: پروتکل های بین ایران و روسیه برای صادرات کشاورزی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکلات صادرات بخشی از آبزیان برطرف و همچنین در بخش لبنی و پروتئین بدنبال توافق نهایی هستیم.

رکنی در خصوص تولید و قیمت مرغ برای متقاضیان، اظهارداشت: شرایط تولید و قیمت مرغ در حال حاضر مطلوب است و نوسانات قیمت آن در بازار  وجود دارد.

وی با بیان اینکه ذخیره مرغ توسط شرکت پشتیبانی وزارت کشاورزی، افزود: ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مرغ در بازار مرغ های ذخیره شده را در سطح کشور عرضه می کنند.

کد خبر 2490784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha