۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» در بازار کتاب

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» در بازار کتاب

کتاب«مشهد از مقاومت تا پیروزی»با موضوع معرفی سیر انقلاب اسلامی در شهر مشهد از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و به قلم جمعی از نویسندگان را روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر،کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی»، مبارزات علما و مردم مشهد را از تاریخ ۱۳۴۱ با بررسي زمينهها و حوادث منتهي به قيام پانزده خرداد ۱۳۴۲ و شرح نحوه شكلگيري قيام و ماجرای لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی تا بهمن ۱۳۵۷ و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران بررسی میکند.

 این کتاب، یکی از کتبی است که تاکنون در مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره تحولات معاصر انقلاب اسلامی در مشهد منتشر شده که مؤلفان كوشيدهاند با استفاده از اسناد و مصاحبههاي متعدد نقش اشخاص، كانونها و انجمنهاي مذهبي فعال مشهد را در پيروزي انقلاب اسلامي تبيين و در واقع، حلقهای است از زنجیر تاریخ شکوهمند مبارزات علما و مردم مشهد در نهضت انقلاب اسلامی و شامل سه فصل است:

فصل اول کتاب، به شروع مبارزات مردم مشهد میپردازد. از اعتراض علما و مردم مشهد نسبت به لایحهی انجمنهای ایالتی ـ ولایتی و انقلاب سفید تا تبعید حضرت امام خمینی(ره) به خارج از کشور. مبارزات مردم مشهد در این مقطع زمانی سه ساله، به ترتیبِ اتفاقات مهمی که در شهر مشهد رخ داده، روایت شده است.

مشهد

فصل دوم، به برهه زمانی سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۶ میپردازد. در این فصل، ضمن روایت اتفاقات مهم در مشهد، به تحلیلِ شخصیتهای اثرگذارِ مشهد از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

فصل سوم کتاب نیز، روایت جوش و خروشِ انقلابیِ علما و مردم شهر مشهد است.

نویسنده این کتاب همچنین در بخشی از مقدمه خود تصریح کرده است ذکری که از فعالیتهای حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای در این کتاب آورده شده است تنها به بخشی کوچکی از فعالیتهای ایشان بوده و فعالیتها و نقش تاریخی معظمله در شکلگیری انقلاب اسلامی نیازمندکتابی مستقل است

کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» در شمارگان۲۰۰۰ نسخه و ۵۲۸ صفحه و به قیمت ۱۶۰.۰۰۰ ريال روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 2490851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha