۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۳

حجت الاسلام یعقوبی:

آگاهی سیاسی ملت ایران ثمره انقلاب اسلامی است

آگاهی سیاسی ملت ایران ثمره انقلاب اسلامی است

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مردم ایران پیش از انقلاب آگاهی چندانی از وضعیت سیاسی و چپاول اقتصادی در کشور نداشتند اما انقلاب اسلامی آگاهی سیاسی را برای مردم به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شنبه شب همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در برنامه فرهنگی ۱۰ شب، ۱۰ مسجد که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) بجنورد برگزار شد با مقایسه شرایط کشور در دوران قبل از انقلاب با پس از انقلاب، اظهار داشت: در دوران رژیم ستم شاهی مردم ایران به دلیل عدم آگاهی سیاسی، سرمایه های اقتصادی و اجتماعی خود را به راحتی از دست می دادند.

وی اضافه کرد: در زمان پهلوی ایران با جمعیت ۲۵ میلیونی روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر می کرد اما غالب مردم در گرفتاری و فقر به سر می بردند اما در حال حاضر کشور با ۸۰ میلیون نفر جمعیت روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر می کند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: رژیم پهلوی تمام سرمایه های ملت و کشور را به غارت می برد اما انقلاب اسلامی از همان ابتدا با برنامه های مختلف از جمله جهاد سازندگی، مجاهدانه وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شد و امروز نیز مردم ثمره آن را می بینند.

به گفته وی مردم ایران پیش از انقلاب آگاهی چندانی از وضعیت سیاسی و چپاول اقتصادی در کشور نداشتند اما انقلاب اسلامی آگاهی سیاسی را برای مردم به ارمغان آورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی، اسمی از ایران در جهان مطرح نبود اما امروز به برکت احیای اسلام ناب محمدی، آمریکا رقیب اصلی خود و تمدن غرب را ایران و اقتدار ایران می داند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: به همین دلیل نیز آمریکا همواره در پی اجرای توطئه ها و نقشه های مختلف نظیر تحریم اقتصادی و تهدید و ... است تا ملت ایران را در تگنا قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این مناسبت، افزود: باید از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و امام راحل(ره) درس بگیریم.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: خداباوری و خدا محوری رمز موفقیت امام و پیروزی انقلاب اسلامی بود چرا که امام خمینی(ره) به هیچ گروه و حزبی تکیه نداشت.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که اعتماد به خدا و عبد صالح بودن امام خمینی(ره) بزرگ ترین سرمایه های معنوی وی بود، اظهار داشت: بنیان گذار انقلاب اسلامی این سرمایه معنوی عظیم را به ملت ایران نیز انتقال داد و این گونه ملت به تحول الهی رسیدند.

کد خبر 2490880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha