۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

گرد و خاک زندگی مردم ایلام را مختل کرد

گرد و خاک زندگی مردم ایلام را مختل کرد

ایلام-بارش گرد و خاک از روز گذشته تاکنون زندگی مردم استان را به طور کامل مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش گرد و خاک که حدود ۱۰ سالی زندگی مردم استان ایلام به دلیل وجود ۴۲۰ مرز مشترک با کشور عراق مختل کرده است، روز گذشته نیز وارد استان شد و تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار دارد.

نکته جالب اینکه هواشناسی استان ایلام برای امروز یعنی دوشنبه باران پیش بینی کرده بود ولی به جای باران امروز گرد و غبار در همه جای استان ایلام مشاهده می شود و برای همین مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح استان ایلام به سبب آلودگی هوا تعطیل شد.

بر اساس اعلام کمیته نظارت و هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوا استان ایلام، فعالیت سایر مدارس در دیگر مقاطع تحصیلی، مراکز آموزشی و ادارات و دستگاه های اجرایی استان امروز با یک ساعت تاخیر ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

توده گرد و خاک از عصر دیروز آسمان بیشتر مناطق استان ایلام را در بر گرفته و شدت آلودگی در دهلران بیشتر از دیگر نقاط استان است.

استان ایلام به سبب مرزهای طولانی با کشور عراق از کانون های اصلی بروز پدیده ورود ریزگردهاست.

در این میان ساکنان شهرستان های گرمسیری دهلران و مهران بیش از سایر مناطق استان با این موضوع روبرو بوده و مشکلات عدیده ای را برای آنان ایجاد کرده است.

بر اثر شرایط نامساعد جوی (بارش شدید گرد و غبار) پروازهای شماره ۸۴۰ و ۸۴۱ تهران به ایلام و ایلام به تهران امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن‌ ماه) با تاخیر انجام می‌شود.

 در صورت بارش گرد و غبار و شرایط نامساعد جوی امکان لغو پروازهای فردا نیز وجود داشته و در غیر این صورت پروازهای فردا به قوت خود باقی است.

این پدیده تا پایان وقت فردا در مناطق مختلف استان ایلام و همچنین استان‌های غربی کشور ادامه دارد.

کد خبر 2491898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha