۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

با نام نماد؛

نرم افزار مشاهده آفلاین دروس حوزه های خواهران رونمایی شد

نرم افزار مشاهده آفلاین دروس حوزه های خواهران رونمایی شد

نرم افزار "نماد" برای مشاهده دروس حوزه های علمیه خواهران بصورت آفلاین، با هدف استفاده از تکنولوژیهای آموزشی طراحی و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه آموزش مجازی، در شیوه آموزش طلاب حوزه های علمیه خواهران تغییراتی انجام داده که با توجه به مقایسه های آماری، تاثیرات زیادی در جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های جانبی طلاب به همراه داشته است؛ این امر به طلاب کمک کرده تا بدون تحمل مشقت های رفت و آمد مداوم به موسسات آموزشی و صرف هزینه، تنها با کمک یک سیستم رایانه ای متصل به اینترنت از محتوای دروس ارائه شده در ترم جاری و نیز کلاسهای رفع اشکال، استفاده کنند.

در نیمسال های گذشته ارائه محتواهای آموزشی به طلاب در قالب فایل های pdfو mp3 بصورت دسته بندی شده در پوشه های مجزا به شکل ساده ارائه می شود اما در شیوه جدیدی که هم اکنون برای طلاب حوزه های خواهران ارائه شده تک تک درسها به شیوه مالتی مدیا در پکیج اتوران برای طلبه آماده شده، که تنها با کمک یک سیستم رایانه ای متصل به اینترنت (بدون نیاز به اتصال مداوم به اینترنت) از محتوای دروس ارائه شده در ترم جاری، استفاده میکنند.

این نرم افزار با نام نماد در جهت استفاده از تکنولوژیهای جدید آموزشی طراحی شده و کاربران می توانند با رمز عبور دریافتی از سامانه آموزش مجازی وارد نرم افزار شده و دروس خود را به صورت آفلاین مشاهده کنند.

 برای استفاده از آن برخی از دروس به صورت بسته های نرم افزاری در لوح فشرده با عنوان (محتوای آفلاین) ، برای طلاب ارسال می شود و با اجرای نرم افزار، پس از اتصال به اینترنت، دروس ترم جاری طلبه در دسترس طلبه قرار می گیرد.

در این نرم افزار، برای استفاده از دروسی که به صورت آفلاین ارائه می شوند، نیازی به آنلاین شدن روزانه در ساعاتی خاص نیست و طلاب می توانند با توجه به جدول فهرست عناوین و سرفصل دروس ارائه شده در ترم جاری، ابتدا طریقه محاسبه نمره درس یا تحقیق و .. را مشاهده کرده و با توجه به آن جدول در هر ساعتی از شبانه روز که فرصت داشتند از درس مورد نظر استفاده کنند.

این نرم افزار می تواند زمان حضور طلاب در هر درس را محاسبه کرده و در صورت رسیدن زمان به حد نصاب تعیین شده برای آن درس، اجازه استفاده از درس بعدی را در اختیار کاربر قرار دهد؛ در انتهای هر درس آزمونی قرار داده شده که با شرکت طلبه در آن آزمون، نمره وی در نرم افزار ثبت خواهد شد.

مشاهده جلسات دروس بصورت هفتگی، همگام سازی اطلاعات نرم افزار از قبیل تعداد جلسات هر هفته ، نوع ترتیب دروس و گزارشات پیشرفت تحصیلی و حضور غیاب، شخصی سازی نرم افزار، استفاده از رسانه ها و ابزارهای متنوع مانند صوت، فیلم و نمودار در کنار متن دروس با استفاده از نرم افزارهای PowerPoint، Flash و نیز غنی سازی محتوایی و اعمال فناوری آموزشی از قبیل هدف گذاری، تمارین، پژوهش های درسی، منابع برای تحقیق و پژوهش از جمله ویژگیهایاین نرم افزار است.

کد خبر 2491945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha