۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

در دهه فجر ؛

بزرگترین تاسیسات صنعت گاز به بهره‌برداری رسید

بزرگترین تاسیسات صنعت گاز به بهره‌برداری رسید

تاسیسات تقویت فشار گاز با ظرفیت انتقال روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از جنوب به شمال کشور به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های در دست اجرای صنعت گاز کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر، تاسیسات تقویت فشار گاز با ظرفیت انتقال روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از جنوب به شمال کشور به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های در دست اجرای صنعت گاز کشور به بهره‌برداری رسید.

علی اکبر مرآتی با اشاره به آغاز بهره برداری از تاسیسات جدید تقویت فشار گاز در مرکز کشور، گفت: هدف از طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این تاسیسات جدید تقویت سامانه انتقال گاز به مناطق شمالی و شمال غرب و شمال شرقی کشور است.

مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز کشور با اعلام اینکه تأسیسات تقویت فشار گاز بر روی خط انتقال گاز ۵۶ اینچ چهارم سراسری و کیلومتر ۸ خط انتقال گاز چهارم سراسری راه اندازی شده است، اظهار داشت: این تاسیسات تقویت فشار گاز دارای ۴ دستگاه توربور کمپروسور در مجموع با قدرت ۱۰۰ مگاوات و فشار گاز ورودی ۹۵۵ پوند در اینچ مربع و فشار خروجی ۱۳۵۰ پوند در اینچ مربع با آرایش ١+٣ است.

این مقام مسئول در شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه هر توربوکمپرسور این تاسیسات تقویت فشار گاز از توان ٢٥ مگاوات، ظرفیت انتقال ٣٥ میلیون مترمکعب گاز در روز برخوردار است، تبیین کرد: با بهره برداری از این تاسیسات مذکور در مجموع ظرفیت انتقال گاز طبیعی کشور بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

مرآتی در خصوص هزینه های سرمایه گذاری احداث این تاسیسات جدید گازی هم توضیح داد: برای اجرای این پروژه ٥١ میلیون یورو و ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از این تاسیسات تقویت فشار گاز توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

به گزارش مهر، خط لوله چهارم سراسری به قطر ٥٦ اینچ و طول تقریبی یکهزار و ١٤٥ کیلومتر از ظرفیت انتقال ١١٠ میلیون مترمکعب در روز گاز پالایشگاه های پارس جنوبی برخوردار بوده که ١٠ ایستگاه مسئولیت تقویت فشار گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.

کد خبر 2492076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha