۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

واعظی خبر داد:

تهیه برنامه مخابراتی و ارتباطی برای مازندران و مشهد

تهیه برنامه مخابراتی و ارتباطی برای مازندران و مشهد

ساری - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای استان مازندران و خراسان رضوی، برنامه ویژه مخابراتی و ارتباطی طراحی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران درباره دیتا سنتر و کارگزاران روستایی گفت: بیش از ۷۰ درصد مسائل کارگزار حل شد و بقیه نیز حل می شود.

وی بیان داشت: اولین استانی که کلید دیتا دسنتر به آن داده شد مازندران بود تا در بابل و ساری ایجاد شود.  

وزیر ارتباطات از مازندران به عنوان آینه ایران اسلامی یاد کرد و گفت: وقتی سالانه از همه جای ایران به استان سفر می کنند، بنابراین وظیفه دولت است تا امکانات زیرساختی در حوزه مخابراتی و ارتباطی را افزایش دهیم.

واعظی تصریح کرد: دولت نباید وارد تصدی گری شود و وظیفه اش این است که بسترها و زیرساخت ها را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های ارتباطی و آی سی تی افزود: آی سی تی توانمندساز بخش های مختلف است و باید مزیت های این ابزار معرفی شود.

وی با بیان اینکه وعده جبران عقب ماندگی ها را داده بودم و اکنون بخشی از این عقب ماندگی ها جبران شده است به همدلی و وحدت در استان مازندران اشاره کرد و آن را یک سرمایه برای توسعه استان دانست.

وی با اشاره به کاهش تورم گفت: اگر مجلس لایحه خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی را تصویب کند، روند توسعه شتاب بخشیده می شود.

واعظی با عنوان اینکه مردم احساس می کنند دولت صداقت و راستگویی دارد گفت: امروز شاهد شروع شدن پروژه های مختلفی در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز در دنیا عزت و احترام داریم به خاطر خون شهیدان و میراث به یادگار مانده از حضرت امام راحل است.

واعظی به وضعیت امنیت و دیگر مقوله ها در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: به رغم همه تحریم ها، جزو باثبات ترین کشور منطقه هستیم و آن چه که داریم از میراث حضرت امام راحل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همگان معتقدند که مسائل خاورمیانه بدون حضور ایران ممکن نیست نشان از قدرت و اقتدار کشور است.

واعظی با عنوان اینکه اساس انقلاب اسلامی درست پایه گذازی شده است افزود: امروز قدرتهای جهانی به ما احتیاج دارند از اینرو با ما مذاکره می کنند.

وی با بیان اینکه مسائل رادیکالیسم و افراطی سبب نگرانی کشورها شده است به موضوع هسته ای اشاره کرد و گفت: دولت توانست با اتخاذ سیاستی مناسبت، توانست اعتماد مقام معظم رهبری را کسب کند.

معاون وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته ای برای آبادنی در حوزه زیرساختی و آی تی مازندران خبر داد و گفت: همچنین از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه آی تی حمایت جدی خواهیم کرد.

وی به مسائل حوزه پست اشاره کرد و گفت: پست از بخش های مهم وزارت ارتباطات است و تلاشمان بر این است که پست و آی تی در خدمت مردم قرار گیرد و باید تلاش کنیم تا در روستاها بیشتر کار کنیم تا اشتغال روستایی ایجاد کنیم.

کد خبر 2492554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha