۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۵۳

اخلاقیان:

عظمت ایران اسلامی در آینده نیازمند نقش آفرینی دانشگاهیان است

عظمت ایران اسلامی در آینده نیازمند نقش آفرینی دانشگاهیان است

سنندج- سرپرست دانشگاه کردستان عنوان کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی در آینده نیازمند نقش آفرینی دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین اخلاقیان دوشنبه شب در دیدار اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های کردستان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز جایگاه کشورمان در جهان ویژه است چراکه در مقابل ظلم و ستم ایستاد و تسلیم نشد.

وی عنوان کرد: مردمی بودن، رهبری و اسلامی بودن از ویژگی ها و شاخص های اصلی انقلاب اسلامی ایران است که نمونه آن در هیچ انقلاب دیگری در دنیا یافت نمی شود و از این جهت بی نظیر است.

وی نقش مراکز آموزش عالی در پیشرفت کشور را بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار ذکر کرد و اظهارداشت: اقتدار و عظمت ایران اسلامی در آینده نیازمند نقش آفرینی دانشگاهیان است.

سرپرست دانشگاه کردستان بیان کرد: هرچند مسائل دانشگاهی در جامعه ما عمر آن کوتاه است ولی بعد از انقلاب اسلامی رشد و جهش چشمگیری پیدا کرده است و اکنون در بسیاری از رشته های عملی در دنیا حرف برای گفتن دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت:  قبل از انقلاب ۱۱۲ پزشک در استان مشغول خدمت بودند که اکنون این تعداد به بیش از یک هزار نفر پزشک رسیده است.

طیب قدیمی عنوان کرد: خوشبختانه امروز اکثر پزشک هایی که در مراکز درمانی سطح استان مشغول به کارند بومی استان هستند.

وی اظهارداشت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل بهداشتی و درمانی در استان داریم و این موارد حاکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در بخش بهداشت و درمان است.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را گسترش مراکز بهداشتی و درمانی خواند و بیان کرد: هم اکنون در دورترین نقاط استان هم مراکز بهداشتی و درمانی احداث شده است.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: امروز همه ما باید پاسخگوی مطالبات جوانان باشیم و بستر فعالیت و رشد و نمو آنها را فراهم کنیم.

کامران فتح اللهی اظهارداشت: اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی را برای نسل امروز که خود شاهد وقوع انقلاب نبودند تشریح کنیم.

وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز کشور ما در عرصه های مختلف علمی توان و نیروی خود را به اثبات رساندند و موفقیت های زیادی را هم در عرصه های بین المللی کسب کردند بنابراین برای افزایش این روند باید آنها را حمایت کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه گفت: این واحد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون ۴۵ هزار نفر فارغ التحصیل داشته است و هم اکنون هم ۲۳ هزار نفر دانشجو دارد.

شرفبیانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد سنندج در حال حاضر ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، عنوان کرد: تمامی این شرایط کنونی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

کد خبر 2492785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha