۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

در برنامه «رادیکال هفت» مطرح شد:

تلویزیون باید دنبال مدل‌های جدید درآمدزایی باشد

تلویزیون باید دنبال مدل‌های جدید درآمدزایی باشد

یک استاد دانشگاه گفت: تلویزیون با ظهور فناوری‌های جدید باید به دنبال مدل‌های جدید درآمدی باشد چون در سراسر دنیا مردم حاضر به پرداخت پول برای دیدن تلویزیون نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «رادیکال هفت» که به موضوع نسل‌های 3 و 4 ارتباطی پرداخته بود، محمدرضا شعبانعلی استاد دانشگاه، در پاسخ به اینکه آیا با تغییر فناوری مدل‌های درآمدی سازمان‌ها نیز تغییر خواهد یافت، اظهار کرد: قطعا فناوری‌های ارتباطی هم بخش‌های فنی را تغییر می‌دهد و هم رفتار جامعه را و این یعنی تغییر مدل هزینه و درآمد مردم.

وی ادامه داد: مثال بارز این موضوع تلویزیون است، چرا که تا چند سال قبل مردم حاضر بودند برای دیدن تلوزیون پول بپردازند و حتی سرویس‌های کابلی بخرند،  اما باید بپذیریم امروزه این دید تغییر کرده و مردم می‌گویند تلوزیون باشد و ما آن را ببینیم اما حاضر به پرداخت پول برای آن نیستیم. این یعنی دقیقا اتفاقی که با آمدن نرم افزارهای تماس رایگان برای شرکت‌های مخابراتی افتاده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شریف تأکید کرد: امروزه تلویزیون به عنوان یک خدمت ارزش افزوده بر بسترهایی مانند تلفن فروخته می‌شود و هزینه مستقیم و صرفا برای تلویزیون گرفته نمی‌شود، در عوض مردم با شرکت‌های مخابراتی طرف هستند و سازمان‌های رادیو تلویزیونی نیز با آن شرکت‌ها.

همچنین صادق عباسی مهمان دیگر «رادیکال هفت» نیز به تغییر فناوری تلویزیونی اشاره کرد و گفت: تغییرات گسترده‌ای در آینده تلویزیون رخ خواهد داد و این تغییرات فنی زمینه‌ساز تغییرات بزرگتری در زمینه ارتباطات موبایل است.

معاون سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات فضای فرکانسی تلوزیون را آینده‌ساز ارتباطات موبایل دانست و تصریح کرد: تغییر فناوری آنالوگ به دیجیتال به دلیل این بود که با تغییر فناوری امکان استفاده بهینه از فضای فرکانسی ایجاد شد و باندهای فرکانسی تا یکی دو سال آینده برای استفاده ارتباطات موبایلی تخلیه می‌شوند و از طرفی خود رادیو تلویزیون نیز به سرعت تغییر ماهیت و فناوری خواهند داد.

برنامه «رادیکال هفت» اولین برنامه از سری جدید برنامه‌های علمی و با محوریت فناوری اطلاعات است که بعد از تغییرات مدیریت صدا و سیما به تهیه‌کنندگی و سردبیری سعید نوری آزاد روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

کد خبر 2492829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha