۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲

محمود فرهنگ در گفتگو با مهر:

پیر و جوان از هر قشری به راهپیمایی 22 بهمن می‌آیند

پیر و جوان از هر قشری به راهپیمایی 22 بهمن می‌آیند

مدیر دفتر کانون نمایش های دینی با اشاره به اینکه در راهپیمایی 22 بهمن می توان از طریق اجرای آثار نمایشی مردم را با دستاوردهای انقلاب آشنا کرد گفت در طول 35 سال گذشته هرسال در این مراسم شرکت کرده است.

محمود فرهنگ، نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر دفتر کانون نمایش‌های دینی درباره حضور مردم کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به خبرنگار مهر گفت: امسال سی‌ و‌ ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و مردم فهیم و اندیشمند کشورمان طی ۳۵ سال گذشته همیشه با شور و اشتیاق در راهپیمایی انقلاب اسلامی که حاصلش دستاوردهای بسیار ارزشمندی از طرف جوانان، دانشمندان و مخترعان کشورمان است، شرکت کرده اند. از طرف دیگر، پشتوانه ارزشمند انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و انقلاب ما هستند و همین امر یکی دیگر از دلایلی است که با وجود تمام کمبودها و مشکلات مردم ما هر سال پرشورتر از گذشته در این راهپیمایی شرکت می کنند.

کارگردان نمایش «خورشید کاروان» افزود: کشور ایران به پشتوانه همین شهدا در حال حاضر کشور امنی است و با وجود حضور و تاکید رهبر معظم انقلاب، مردم کشورمان در این مراسم حضور چشمگیری خواهند داشت. من نیز در طول ۳۵ سال گذشته این سعادت را داشتم که با خانواده ام در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنم. مطمئنا دیگر هنرمندان ما نیز برای اعتلای کشور و اینکه به دشمنان انقلاب نشان دهند که چقدر کشورشان را دوست دارند، حتما حضور پرشوری در این راهپیمایی خواهند داشت.

فرهنگ درباره خاطراتی که از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته است، عنوان کرد: در طول این ۳۵ سال، شاهد بودیم که در برخی اوقات برف سنگینی در روز ۲۲ بهمن همه شهر را فراگرفته بود، اما با این وجود واقعا حیرت می‌کردم که چطور پیر و جوان و کودک با علاقه در این راهپیمایی شرکت می کردند. همچنین چند سال قبل نیز کار بسیار جالبی انجام شد و آن هم این بود که در ۲۲ نقطه شهر روی ۲۲ کفه تریلی، گروه های نمایشی به اجرای نمایش خیابانی و عروسکی می پرداختند که این نمایش ها با استقبال بسیار زیاد مردم شرکت کننده در راهپیمایی همراه بود.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: این برنامه های نمایشی در بیست و هفتمین دوره پیروزی انقلاب برگزار شد و همچنین شاهد نمایشگاه حجمی از چهره دیکتاتورهای جهان نیز در آن سال بودیم البته در طول سال های اخیر تلویزیون و شهرداری ها هم مشارکت های زیادی در راه اندازی پایگاه های مختلف فرهنگی- هنری در این روز داشته است که به این ترتیب مردم با فعالیت گروه های فرهنگی آشنا می شوند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین دو کارناوال در بیستمین و سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی در مناطق مختلف راهپیمایی راه اندازی شدند که من نیز افتخار دارم که سهم کوچکی در این برنامه ها برعهده داشتم. با اجرای چنین برنامه هایی امیدوارم بتوانیم با زبان هنر نمایش در این راهپیمایی ها تنوع ایجاد کنیم و از طریق فرهنگ و هنر، مردم کشورمان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا سازیم.

کد خبر 2492922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha