۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

مصری خبر داد:

تخصیص بودجه بهداشت برای نخستین بار بر اساس شاخص های استانی

تخصیص بودجه بهداشت برای نخستین بار بر اساس شاخص های استانی

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای نخستین بار در کشور بودجه بهداشت بر اساس شاخص های استانی تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین کرمانشاه، اظهار داشت: حلقه مغفول بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش بهداشت است.

وی طرح خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین را یک طرح بسیار خوب و ارزنده عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح دسترسی مردم به پایگاه های سلامت راحت تر خواهد شد.

مصری گفت: در طرح مذکور این کارشناس است که به مردم مراجعه می کند، همچنین در این سطح سطوحی تعریف شده که سطح اول کارشناس و سپس پزشک عمومی و متخصص است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان جزو آخرین اولویت های زندگی در سبد هزینه مردم مناطق حاشیه نشین است، خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه های درمانی در مناطق حاشیه نشین بهترین کمک برای کاهش آسیب ها در این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به معضل اعتیاد در مناطق حاشیه نشین شهرها، خواستار توجه بیش از پیش به این مناطق شد.

مصری در پایان اظهار داشت: بودجه وزارت بهداشت و درمان پیش از این به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه بود، اما امسال در کمیسیون تلفیق، تصویب شد که سهم هر استانی بر اساس شاخص های تعیین شده که سرانه و جمعیت است در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هیئت امنای استان ها قرار بگیرد.

کد خبر 2493221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha