۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸

نهاوندیان:

اقتصاد و رشد کشور با مذاکرات هسته ای گره نخورده است

اقتصاد و رشد کشور با مذاکرات هسته ای گره نخورده است

سمنان - رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت مدیریت ایران در مسایل اقتصادی باعث واقع بین شدن طرف های مذاکرات هسته ای شده است، گفت: اقتصاد و رشد ایران اسلامی با مذاکرات هسته ای گره نخورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان سمنان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، با اشاره به مدیریت موفق اقتصاد کشور و همچنین تاکید و اهمیت مسئولان بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این مهم باعث قدرت ایران در مذاکرات هسته ای شده و قدرت چانه زنی را بالابرده است.

وی حفظ عزت و اقتدار کشور و ملت را مورد تاکید تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای با قدرتهای دنیا برشمرد و افزود: این تیم به پشتوانه حمایتهای رهبری و ملت تاکنون با شجاعت و غیرت تمام کار خود را پیش برده است و بر همین اصول نیز ادامه خواهد داد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین عملکرد دولت در راستای کاهش وابستگی بودجه به نفت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کاهش تورم و خروج کشور از رکود اقتصادی از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است.

به گفته نهاوندیان، مدیریت اقتصادی کشور و همراهی مردم، به دشمنان فهماند که اقتصاد و رشد ایران اسلامی با مذاکرات هسته ای گره نخورده است.

وی همچنین از بخش خصوص و تولیدکنندگان خواست تا به دیپلماسی رسمی دولت کمک کنند و افزود: سرمایه گذاران خارجی برای کار و افزایش ارتباطات با ایران تلاش می کنند و این بخش خصوصی ما است که با این سرمایه گذاران ارتباط دارند که باید تمام همکاری خود را با ایشان داشته باشند و اعتماد طرف خارجی را جلب کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید نیمه پر لیوان را به سرمایه گذاران خارجی نشان دهیم اضافه کرد: بخش خصوصی جذابیت های اقتصادی ایران را برای سرمایه گذاران خارجی تبیین کنند.

به گفته نهاوندیان دوران اقتصاد دولت محور به پایان رسیده و باید از تصدی گری در این بخش خارج شود.

وی همچنین در خاتمه تاکید کرد: باید از این آفت که شبه دولت بتواند جایگزین دولت در تصدی گری شود جلوگیری کرده و مراقب بود.

کد خبر 2493895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha