۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

حسینی در گفتگو با مهر:

بانک مسکن قزوین ۱۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است

بانک مسکن قزوین ۱۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است

قزوین- مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۹۷ فقره وام ساخت به مبلغ ۵۴۲ میلیارد ریال و دو هزار و ۲۰۲ فقره تسهیلات خرید مسکن به مبلغ ۵۷۸ میلیارد ریال از سوی بانک مسکن استان پرداخت شده است.

سید اصغر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح مهمترین فعالیتهای انجام شده بانک مسکن در سال جاری گفت: در ۱۰ ماهه امسال مجموعا دو هزار و ۴۹۹ فقره تسهیلات خرید و ساخت مسکن به مبلغ یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اظهارداشت: در این مدت ۲۹۷ فقره وام ساخت به مبلغ ۵۴۲ میلیارد ریال و دو هزار و ۲۰۲ فقره وام خرید خانه به مبلغ ۵۷۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

حسینی تصریح کرد: همچنین به منظور کمک به زوج های جوان یک هزار و ۴۷۸ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال و در سایر بخشها هم ۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ چهار میلیارد ریال پرداخت شده است.

قزوین

این مسئول یادآورشد: مجموع پرداختی های این بانک در مدت ۱۰ ماه گذشته یک هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در قالب شش هزار و ۲۲۵ فقره تسهیلات بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: مانده تسهیلات این بانک ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که این میزان معادل تسهیلات پنج بانک مهم استان قزوین است.

پرداخت ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر

وی بیان کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر در استان قزوین ۵۴ هزار واحد است که ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده که تاکنون فروش اقساطی ۴۰ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.

مسکن مهر

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد پروژه های مسکن مهر در استان قزوین تقسیط شده و برای مابقی واحدها نیز در صورت مراجعه و تکمیل مدارک آماده ایم و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی در بافت فرسوده هم گفت: هر چند در سال جاری تکالیفی بر عهده بانک مسکن نیست اما تاکنون ۲۸۷ میلیارد ریال برای نوسازی یک هزار و ۵۵۰ واحد فرسوده پرداخت شده است.

کمترین معوقات در استان قزوین

حسینی گفت:به دلیل دریافت وثیقه های ملکی معتبر دراستان قزوین کمترین معوقات راداریم که این میزان نسبت به تسهیلات ۳.۵ درصد است که در حال حاضر ۹۰۱ میلیارد ریال است.

وی از راه اندازی بانک مسکن منطقه ای هم خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت خوب استان و صنایع وابسته به بخش مسکن و ساختمان این منطقه مستعد راه اندازی بانک منطقه ای مسکن است که می تواند به صورت پایلوت در قزوین تاسیس شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اظهارداشت: منابع مالی این بانک ۸۰ درصد توسط پیمانکاران و شرکت های سازنده مصالح ساختمانی و ۲۰ درصد توسط بانک تامین می شود که امیدواریم این بانک در استان نیز تاسیس شود.

معوقات بانکی

حسینی یادآورشد: با توجه به تاکید بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن کشور به استانها، باید هر بانک در حوزه تخصصی خود وارد کار شود که در این راستا با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و کارخانجات و سایر صنایع وابسته به مسکن مذاکراتی شده تا این بانک شکل بگیرد.  

بخشودگی جرائم ویژه دهه فجر

حسینی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و جشن انقلاب طرح بخشودگی جرائم در شعب بانک مسکن اجرا می شود و کسانی که تا پایان امسال با مراجعه به شعب بانک مسکن اقساط معوقه خود را یک جا و یا ندریجی و متوالی در چند قسط پرداخت کنند شامل بخشودگی جرائم به میزان شش درصد خواهند شد.

وی اضافه کرد: افرادی که واحد مسکونی خریداری کرده و سند مالکیت به نام آنها نیست می توانند به شعب بانک مسکن مراجعه و با پرداخت پنج درصد بدهی نسبت به انتقال سند به نام خود اقدام کنند که این میزان در گذشته ۱۰ درصد بود.

قزوین

حسینی افزود: در این طرح افرادی که بخواهند وثیقه ملکی آنها فک رهن شود هم می توانند به شعب بانک مراجعه کند که با افتتاح حساب بلند مدت سند آنها در قبال وثیقه بلند مدت فک رهن می شود.

وی گفت: امکان تغییرنام مدیون با واریز پنج درصد از مانده بدهی، بخشودگی شش درصد جرائم در صورت تسویه نقدی مطالبات معوقه، اعطای سود علی الحساب ۲۰ درصد همراه با بهره مندی از اوراق تسهیلات مسکن با افتتاح جساب ممتاز ۹ ماهه ویژه در طرح ویژه پیش بینی شده است.

افزایش قیمت اوراق مسکن با رونق خرید و فروش مسکن

حسینی در خصوص اوراق مسکن هم اظهارداشت: فروش اوراق تسهیلات مسکن تا یک میلیون ریال هم افزایش داشت که در حال حاضر به ۸۰۰ هزار ریال کاهش یافته است که در صورتی که بخش مسکن رونق بگیرد احتمال افزایش قیمت آن می رود.

پرداخت جایزه به مشتریان خوش حساب

حسینی اظهارداشت: امسال به ۲۲ نفر از کسانی که در محدوده زمانی تعیین شده اقساط بهمن، اسفند و فصل بهار(سه قسط) را زودتر پرداخت کنند مشروط به اینکه شش قسط باقیمانده داشته باشد به قید قرعه کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و زیارت مشهد مقدس، اهداء میشود.

این مسئول گفت: ۱۰ فقره کمک هزینه حج عمره، به مبلغ ۴۰ میلیون ریال، پنج فقره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ هر یک ۱۲ میلیون ریال، هفت فقره کمک هزینه مشهد مقدس هر یک به مبلغ چهار میلیون ریال به این افراد پرداخت خواهد شد.

همچنین به ۲۲ نفر از افراد خوش حساب کمک هز ینه خرید محصولات و صنایع دستی ایرانی هر یک به مبلغ سه میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

مجتمع تجاری، اداری مینو بزودی افتتاح می شود

این مسئول در خصوص مشارکت بانک در ساخت مجتمع اداری وتجاری هم تصریح کرد: مجتمع تجاری و اداری مینو در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و  زیربنای ۱۲ هزارمترمربع تکمیل شده و آماده افتتاح است که بزودی بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

قزوین

حسینی اظهارداشت: در استان قزوین ۲۲ شعبه بانک مسکن داریم که وظیفه خدمت رسانی به مردم را بر عهده دارند.

این مسئول تصریح کرد: تعداد سپرده گذاران در استان قزوین ۴۳۱ هزار نفر است در حالی که رشد میانگین بانک های استان حدود ۱۲.۵ درصد است خوشبختانه با تلاش مجموعه ای دلسوز و متعهد شاهد رشد ۳۵ درصدی منابع در بانک مسکن هستیم.

کد خبر 2494641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha