۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

«طراحان فرش ایران» به شبکه مستند می‌آیند

«طراحان فرش ایران» به شبکه مستند می‌آیند

کارگردان «طراحان فرش ایران» اعلام کرد این مجموعه در 6 قسمت با همکاری شبکه مستند سیما تولید شده و به زودی روی آنتن می‌رود.

ابوالفضل کریمی‌اصل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مجموعه به طراحان و نقاشان سر‌شناس فرش ایران می‌پردازد و در هر قسمت از این مجموعه، ضمن معرفی یکی از استادان طراح فرش ایران، روش‌های مختلف کاری آن هنرمند شامل ایده‌پردازی و الگوگیری، طراحی روی کاغذ چهارخانه، گرده‌برداری، رنگ آمیزی و نقطه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مستند طراحان فرش ایران

وی افزود: قسمت اول این برنامه به نقش گل فرنگ می‌پردازد. در این قسمت استاد مجید اکبری طراح و نقاش تبریزی درباره نقش گل فرنگ در آثار خود صحبت می‌کند. در قسمت دوم نیز استاد جعفر محمدزاده نحوه طراحی، رنگ آمیزی و نقطه گذاری در نقشه فرش را تشریح می‌کند.

کارگردان «طراحان فرش ایران» یادآور شد: در قسمت سوم نیز از طریق فرزندان استاد با نوآوری‌های استاد رسام عرب زاده در هنر فرش ایران آشنا می‌شویم. قسمت چهارم این برنامه درباره استاد غلامحسین محمودی و میزان تاثیرگذاری محیط اقلیمی‌ و معماری هر منطقه بر طراحی فرش آن شهر به خصوص اقلیم  کاشان خواهد بود. همچنین قسمت پنجم به نقش بر فرش و قسمت ششم نیز به ابداعات فرشید پوریا در زمینه رنگرزی می‌پردازد.

مستند طراحان فرش ایران

ابوالفضل کریمی‌ اصل پیش از این آثار مستند متعددی در زمینه فرش ایران تولید کرده که از جمله می‌توان به فیلم تحسین شده «طرح، رنگ، نقطه» و مستندهای «رنگ قالی» و «ازنقش تافرش» اشاره کرد. «طرح، رنگ، نقطه» فیلم برگزیده مستند ایران در فستیوال لوساس فرانسه در سال 2000 بوده است.

کد خبر 2494809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha