۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷

از ایران و ۴۰ کشور خارجی/

۱۲۰۰ فيلم به چهل و چهارمين جشنواره فيلم رشد ارسال شد

۱۲۰۰ فيلم به چهل و چهارمين جشنواره فيلم رشد ارسال شد

بجنورد- قائم مقام جشنواره فيلم رشد از ارسال هزار و ۲۰۰ فيلم به چهل و چهارمين جشنواره فيلم رشد كشور از ایران و ۴۰ کشور خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قربانی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد در خراسان شمالی با اشاره به این که در مهلت تعیین شده در مجموع افزون بر هزار و ۲۰۰ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد ۹۸۰ فیلم ایرانی و ۲۲۰ فیلم نیز از ۴۰ كشور خارجی ارسال شد.

وی گفت: از مجموع آثار ارسالی ۲۰۹ فیلم موفق به راهیابی جشنواره شدند و در طی روزهای آینده برترین فیلم های این دوره از جشنواره معرفی می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینكه بهره گیری از توانمندی های موجود در آموزش و پرورش یكی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است، اظهار داشت: توجه به فیلم های آموزشی، تربیتی و علمی، یادگیری دانش آموزان از تحولات علمی و ... از دیگر اهداف مهم برگزاری چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد است.

به گفته قربانی جشنواره فیلم رشد قدیمی ترین جشنواره در ایران است كه همه ساله با همت مسئولان مرتبط از جمله آموزش و پرورش اجرا می شود اما در خراسان شمالی به دلایلی با سه سال وقفه آغاز شد.

وی تصریح كرد: جشنواره فیلم رشد فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای دانش  آموزان برای ساختن فیلم كوتاه ولی آموزنده است كه باید به این امر توجه ویژه داشت.

قربانی همچنین افزود: از دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه امسال نیز چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد کلید می خورد و برای سال آینده تبلبغات آن آغاز می شود.

قائم مقام جشنواره فیلم رشد گفت: جشنواره فیلم رشد به افرادی كه به ساختن فیلم كوتاه علاقه دارند این امکان را می دهد تا با روی آوردن به این كار استعدادهای خود را شكوفا کنند و مسئولان نیز باید این افراد را در این امر مهم حمایت كنند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم افزود: جشنواره فیلم رشد بعد از سه سال وقفه در این استان آغاز به كار كرد.

قنبر علی خوش آیینه اظهار داشت: امسال سه اثر از خراسان شمالی به این جشنواره ارسال شد اما لازم است دانش آموزان استان برای سال های آتی آثار بیشتری به جشنواره ارائه دهند تا استعدادهای موجود در این استان نیز معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد از بیست و پنجم بهمن ماه در خراسان شمالی آغاز به كار كرد و تا سی ام این ماه نیز ادامه دارد.

کد خبر 2494897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha