۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳

معاون هنری وزارت ارشاد:

جشنواره تجسمی فجر پاسخِ توهین‌کنندگان به پیامبر را می‌دهد

جشنواره تجسمی فجر پاسخِ توهین‌کنندگان به پیامبر را می‌دهد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پيامی را برای هفتمين «جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر» نوشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين پيام نوشته است: «فرهنگ و هنر نیازمند بستر و زمینه مساعد است تا هنرمندان و فعالان عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با انگیزه و فراغت کافی بر تولید آثار و اجرای برنامه‌های هنری متمرکز شوند. فراهم آوردن مقدمات و شرایط لازم، وظیفه مدیران هنری است تا با تعیین سیاست‌های کلی و حمایت‌های قانونی، مسیر فعالیت را برای هنرمندان مهیا سازند . این رویکرد به ویژه در حوزه هنرهای تجسمی، حضور و مشارکت فعال هنرمندان، انجمن‌ها و مؤسسات خصوصی را تقویت
نموده است. بی‌تردید هرگاه صنوف هنری، انجمن‌های تخصصی و حرفه‌ای در صحنه فعالیت‌ها حاضر باشند، رویدادها و جریان‌های هنری، سمت و سوی بهتر و متعالی‌تری خواهند داشت. امروز هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با همرامی و مشارکت انجمن‌های هنری برگزار می‌گردد.»

 در ادامه پيام مرادخاني آمده است: «تلاش ارزشمند هنرمندان و فعالان هنرهای تجسمی که با پژوهش، آموزش و نمایش آثار و نیز نقد سیاست‌ها  به توسعه و تعالی هنر والای تجسمی و ارتباط بیشتر آن با مردم یاری می‌رسانند، شایسته تقدیر و تشکر است.

هنرهای تجسمی همواره همراه با تحولات و جریان‌های اجتماعی بوده، از آن تأثیر گرفته و بر آن اثر گذارده و جشنواره دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در پیوند با هنرهای تجسمی از جلوه‌های هنری متناسب برخوردار بوده است و البته پاسخگویی متناسب به جریان بی‌حرمتی به مقدسات دینی و ساحت پیامبر رحمت (ص) با زبان و بیان هنر از محورهای مورد توجه در جشنواره هفتم است تا به نحو شایسته حریم و حرمت پیامبران الهی پاس داشته شود.

اینجانب از همکاری و حضور پرفروغ هنرمندان، انجمن‌ها و نهادهای هنری در هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قدردانی و از دست اندرکاران و همکاران دفتر هنرهای تجسمی در برگزاری این رویداد هنری تشکر می‌نمایم.»

هفتمین «جشنواره هنرهای تجسمی فجر» با نمایش بیش از یک هزار اثر در رشته های خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سفال و سرامیک هنری، پوستر، کاریکاتور ، عکاسی و تصویرگری 14 بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

نمایشگاه بخش انقلاب و ایثار و شهادت نیز از برنامه های هفتمین «جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر» است که با 22 عکس انقلاب، 30 نقاشی انقلاب و 37 اثر نقاشی و تصویرگری با موضوع ایثار و شهادت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است.

نمایشگاه «پیامبر مهربانی» از برنامه های هفتمین «جشنواره هنرهای تجسمی فجر» نیز در خانه هنرمندان ايران برگزار شده است.

 

 

 

 

کد خبر 2494899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha