۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

کتابخوانان انگلیسی چه می‌خوانند؟/

بخت خوش «دوزخ»در کتابخانه‌های بریتانیا/ دن براون همچنان محبوب است

بخت خوش «دوزخ»در کتابخانه‌های بریتانیا/ دن براون همچنان محبوب است

دن براون با رمان «دوزخ» در سال ۲۰۱۴ به عنوان پرطرفدارترین نویسنده برای امانت گیرندگان کتاب در کتابخانه‌های بریتانیا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کتابخوانان بریتانیایی سال پیش بیشتر به کتاب‌های جنایی و رمان‌های پردسیسه روی خوش شان دادند.

کتابخوانان بریتانیایی نشان داند که گرچه فیلم «پنجاه طیف گری» ممکن است بتواند افراد زیادی را به سینماها بکشاند، اما در میان امانت گیرندگان کتاب در بریتانیا، جایگاهی نداشت و این کتاب تاریخی معمایی دن براون بود که در راس کتاب‌های به امانت گرفته شده در بریتانیا جای گرفت.

دن براون در کتاب «دوزخ» بار دیگر به سراغ همان شخصیت محبوب یعنی رابرت لنگدان نمادشناسی می‌رود که در پی کشف واقعیت‌های گمشده تاریخی است.

در میان ۱۰ کتاب اول بعد از کتاب دن بروان، دیگر نویسندگان مطرح از لی چایلد با قهرمانش جک ریچر و کتاب‌هایی از جیمز پترسون، جای دارند. اما این فهرست فقط به کتاب‌های جنایی و تریلر اختصاص ندارد و دو کتاب از مجموعه نوجوانانه نوشته جف کینی از «خاطرات یک بچه چلمن» نیز در این فهرست دیده می‌شود.

اولین رمان جی‌کی رولینگ برای بزرگسالان یعنی «جای خالی ناگهانی» نیز در مکان ۱۷ قرار دارد.

کتاب آشپزی جیمی اولیور با عنوان «با جیمی پس انداز کن» هم در مکان یازده از میان بیشترین کتاب‌های به امانت گرفته شده جای دارد و در واقع بیشترین کتاب غیرداستانی امانت گرفته شده است.

کتاب‌های راهنما برای شهرها با عنوان «زندگی در بریتانیا» نیز در میان کتاب‌های غیرداستانی بیش از همه به امانت گرفته شدند.

در میان ۱۰۰ کتابی که بیشتر به امانت گرفته شده‌اند جیمز پترسون نویسنده آمریکایی با داشتن ۱۳ عنوان کتاب، محبوب‌ترین نویسنده برای کتابخوانان کتابخانه‌ها است. در این میان رولد دال که سال پیش ۱۴ کتاب در این فهرست داشت، امسال ۱۰ کتاب در میان ۱۰۰ کتابی که بیشتر از همه امانت گرفته شدند، دارد.

در بخش بیوگرافی نیز «حیوانات من و دیگر خانواده» ‌نوشته کلر بالدینگ بیش تر از همه به امانت گرفته شد. 

کد خبر 2494949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha