۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

در معارفه مدیرعامل و خزانه دار بنیاد فارابی مطرح شد:

سینما نیازمند مدیران جدید و اهل تعامل است/ تاثیرگذاری حمایت معنوی

سینما نیازمند مدیران جدید و اهل تعامل است/ تاثیرگذاری حمایت معنوی

رییس سازمان سینمایی در معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد سینما نیازمند مدیران جدید و اهل تعامل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و خزانه دار این بنیاد صبح امروز شنبه 25 بهمن ماه در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. در این مراسم علیرضا تابش به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی و همچنین مهدی پیمان‌دار نیز به عنوان خزانه‌دار جدید فارابی حکم خود را دریافت کردند.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: علیرضا تابش با بیش از 2 دهه تجربه موفق در حوزه فرهنگ و هنر، امروز با تمام تجربه های ارزشمندی که به دست آورده است، به سینما آمده تا بتواند از این تجربیات نهایت استفاده را ببرد.

وی تاکید کرد: شاید سینمای ایران از جهات مختلف کارشناسان مختلفی دارد، اما بیش از هر چیز نیازمند مدیران آشنا با مفاهیم مختلف و پای کار و اهل تعامل و دارای قدرت متقاعد کننده دارد که خوشبختانه تابش از جمله این مدیران است.

رییس سازمان سینمایی بیان کرد: خوشبختانه سینمای ایران آنقدر جذابیت پیدا کرده است که سراغ هرکسی برویم به سرعت به کمک سینما می آید. علاقمند شدن به سینما و درک اهمیت این هنر در کشور در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر با حضور وزیران مختلف قابل درک بود.

وی با اشاره به اینکه علیرضا تابش به عنوان یک موتور محرکه می تواند در روند رو به رشد تولید در سینمای ایران کمک کننده باشد، ادامه داد: زمان به سرعت می گذرد و دوره مدیریت ها رو به پایان است و ما باید در پایان مدیریت خود نشان دهیم که برای سینمای ایران چه کرده ایم و این سینما را به کجا رسانده ایم.

ایوبی با تاکید بر اینکه یک مدیر جوان می تواند به سینمای کشور کمک کند، گفت: مسئولیت های بسیاری به بنیاد سینمایی فارابی واگذار شده که از آن جمله انتقال بخش حمایت از فیلم های اول به این بنیاد است. باید جوان ها در بنیاد سینمایی فارابی به طور ویژه دیده شوند و به آنها توجه شود. با انتقال بخش سینمای خانگی به بنیاد فارابی نیز می توان گفت که تمام سینمای ایران به فارابی منتقل شده است و این نشان دهنده جایگاه ویژه این بنیاد در سینمای ایران است.

علیرضا رضاداد نیز در مراسم معارفه علیرضا تابش گفت: امیدوارم دوره جدید برای فارابی همراه با اتفاقات خوبی باشد، با توجه به اینکه تغییر مدیریت بنیاد سینمایی فارابی همزمان با تغییر معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همراه بود، این همزمانی می تواند نوید بخش اتفاقات خوبی در سینما باشد.

وی ادامه داد: احساس من این است که ما با شرایط خوب و آماده ای در سینما مواجه هستیم و هیچ گاه سینماگران این قدر آماده نبودند که براساس نیازهای جامعه حرکت کنند. خوشبختانه این روزها بسترهای لازم برای چنین حرکتی در سینمای ایران فراهم شده و این امر می تواند به حضور سینماگران کمک کند.

مشاور رییس سازمان سینمایی بیان کرد: خوشبختانه سینمای ایران دارای سه ضلع مثلث آمادگی جامعه سینمایی، وجود بسترهای مدیریتی و فارابی به عنوان سازمانی حمایتی است که می تواند در تولید سینمای ایران تاثیرگذار باشد. البته این حمایت ها از سوی بنیاد سینمایی فارابی به صورت معنوی و مادی است و نباید فراموش کرد که گاهی حمایت های معنوی از حمایت های مادی تاثیرگذارتر هستند.

وی ادامه داد: توصیه می کنم در اسفند ماه جلسات مشترکی بین بنیاد سینمایی فارابی و معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برگزار شود تا چهره سینمای ایران در بخش تولید ترمیم شود. این جلسات می تواند به ترسیم فعالیت های سینمای ایران در زمینه تولید در سال آینده کمک کند و ما از این طریق می توانیم ابتدای سال آینده براساس برنامه ریزی و چیدمان مناسب فعالیت های خود را ادامه دهیم.

رضاداد تاکید کرد: در چنین شرایطی می توانیم شاهد سینمای دلگرم کننده در سال 95 نسبت به سال جدید باشیم، سینمایی که در آن تولیدات مناسبی ارائه شده است.

همچنین حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، در ادامه این جلسه بیان کرد: خوشحالم که فارابی شاهد یک مدیر جوان، خوش فکر و با تجربه است، ما می توانیم با همدلی و اتفاق نظر کارهای بسیاری را در سینمای ایران انجام دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی نقش تاثیر گذاری در سینمای کشور دارد و کمتر نهادی را می توان پیدا کرد که در حوزه فرهنگ و هنر کشور تا این اندازه موثر باشد. بنیاد سینمایی فارابی با چنین ویژگی هایی نیازمند برقراری ارتباط جدید در حوزه سینما است تا بتواند با تعامل، اتفاقات مناسبی را رقم بزند.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه درب اتاق من به سوی اهالی سینما باز است و رابطه دوستان و تعامل باید در تیم مدیریتی فارابی با اهالی فرهنگ و هنر برقرار باشد، بیان کرد: اهمیت فارابی بر اعتلای سینمای ملی ایران بر کسی پوشیده نیست و افق فکری ما با توجه به منافع کلان سینما است؛ فارابی یک فکر است و نقش فارابی در اعتلای سینمای ملی ثابت شده است.

وی بیان کرد: دسترسی به اهداف کلان بدون همراهی و همدلی اهالی هنر امکانپذیر نیست و باید در کنار هم برای رسیدن به افق ترسیم شده تلاش کنیم. مشکلاتی قطعا از قبل وجود داشته اما باید تمرکزمان بر فرصت ها و امکانات جدید باشد. توجه من به سرمایه انسانی در فارابی بسیار جدی است و هرچه در دو دهه اخیر کار کردم بر اساس تعامل با نیروی فعال انسانی بوده است.

مدیرعامل فارابی گفت: اتفاقات خوبی در سینما در سال های اخیر در کشور با ورود فناوری های جدید و نسل جدید فیلمسازان رخ داده که این مهم نوید اتفاقات خوب در سینمای ایران می دهد. بازار جهان اسلام از دید من بسیار اهمیت دارد و در بخش بازرگانی و بازاریابی باید تلاش های جدی تری در این زمینه انجام شود و توجه به ارزش های دینی و میهن عزیزمان می تواند فرصت های جدیدی را برای فیلمسازان کشورمان خلق کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در چند دیدار که با سینماگران داشتند بیان فرموند کلید پیشرفت کشور با بحث سینما گره خورده است و این مهم نشان از اهیت جایگاه سینما دارد.

این مدیر سینمایی ادامه داد: نقش رسانه ها در پیشبرد سینمای ملی بسیار تاثیرگذار است، باید طراحی و نقشه ای داشته باشیم تا سینمای ملی در جهت گفتمان سازی راهبردی در سینما موفق باشد و این امر جز با همراهی و همکاری اهالی رسانه محقق نخواهد شد و امیدوارم اصحاب رسانه در این راستا به ما کمک کنند.

تابش در پایان با اشاره به اینکه سیاست های مورد نظری که از سوی رییس سازمان سینمایی اعلام شده در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری می شود، گفت: از رییس سازمان سینمایی به دلیل اعتماد به نسل جوانتر مدیران فرهنگی تقدیر می کنم و امیدوارم با حضور مهدی پیماندار و دیگر دوستان بتوانیم منشا خیر باشیم

کد خبر 2495013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha